اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بین‌الملل مرکز نور خبر داد

تولید بیش از 500 نرم‌افزار علوم اسلامی و انسانی

خبرگزاری فارس: معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور از تولید بیش از 500 نرم‌افزار در زمینه علوم اسلامی و انسانی خبر داد.

تولید بیش از 500 نرم‌افزار علوم اسلامی و انسانی

محسن مس‌چی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تأسیس مرکز تحقیقات علوم اسلامی در سال 68 اظهار کرد: این مرکز به عنوان یکی از معتبرترین مراکز علمی، تحقیقاتی و پژوهشی بوده و از مؤسساتی است که افتخار جهان اسلام، شهر قم و جامعه روحانیت است.

وی خاطرنشان کرد: تأسیس این مرکز از بزرگترین نتایج فکری است که امروز در گسترش علم، دانش و تعمیق آن در جهان اسلام و به ویژه در حوزه‌های علمی و دینی تأثیر بسیار شگرف و بسزایی داشته است.

معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور با بیان اینکه مرکز نور به عنوان بزرگترین تولید‌کننده نرم‌افزار اسلامی در جهان اسلام مطرح است گفت: این مرکز در سال 2009 میلادی از سوی اجلاس علمی سازمان ملل متحد به عنوان بزرگترین و برترین تولیدکننده نرم‌افزار در منطقه انتخاب شده است.

وی با اشاره به خدمت‌رسانی به طلاب حوزه و دانشگاه به عنوان یکی از فعالیت‌های مرکز گفت: عمده‌ترین کار علمی و فعالیت‌های مرکز تولید کتابخانه‌ها و مجموعه‌های دیجیتال علوم اسلامی و انسانی بوده و تاکنون بیش از 500 نرم‌افزار در زمینه علوم اسلامی و انسانی تولید کرده است.

مس‌چی یادآور شد: این نرم‌افزارها در زمینه تاریخ، فقه، فلسفه، منطق، عقاید، کلام، حدیث، تفسیر، قرآن، ادعیه، شعر، لغت، طب اسلامی، جغرافیا و سایر علوم انسانی و اسلامی تولید شده است.

تولید بیش از 100 نرم‌افزار از شخصیت‌های بزرگ

وی با اشاره به تولید مجموعه آثار بزرگان در قالب نرم‌افزار گفت: این نرم‌افزارها ویژه عالمانی مانند شیخ مفید، شیخ صدوق، کلینی، طوسی، ملاصدرای شیرازی، ابن سینا و ملا محسن فیض کاشانی تولید شده است.

معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور یادآور شد: تاکنون مرکز بیش از 100 نرم‌افزار از شخصیت‌های بزرگ را تولید کرده و در دسترس علاقمندان قرار داده است.

وی با بیان اینکه مرکز نور 21 پایگاه اطلاع‌رسانی علوم اسلامی و انسانی را راه‌اندازی کرده است گفت: نزدیک به 750 هزار مقاله روی سایت نورمگز قرار گرفته که شامل حدود 7 میلیون صفحه اطلاعات است.

مس‌چی عنوان داشت: این اطلاعات بزرگترین منبع علمی و فکری برای محققان و پژوهشگران بوده که به ابعاد مختلف علوم اسلامی انسانی نیاز دارند.

انتهای پیام/78003/خ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول