اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی خبر داد

44 میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی/ اجرای 300 طرح بزرگ از محل صندوق

خبرگزاری فارس: عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی میزان منابع صندوق توسعه ملی را 44 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از اعتبارات این صندوق عملاً در اختیار طرح‌های بزرگ صنعتی قرار دارد.

44 میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی/ اجرای 300 طرح بزرگ از محل صندوق

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمود دودانگه ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 14 بانک عامل با صندوق توسعه ملی قرارداد عاملیت دارند که به نمایندگی از این صندوق تسهیلات لازم را به بخش‌های سرمایه گذاری اعطا می‌کند.

وی میزان طرح‌های پذیرش شده در صندوق توسعه ملی کشور را افزون بر 20 میلیارد دلار عنوان کرد.

دودانگه تصریح کرد: همچنین بیش از 300 طرح بزرگ در سطح کشور از محل تسهیلات این صندوق در حال ایجاد و یا توسعه هستند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون بودجه 90 صرفاً 10 درصد از منابع این صندوق  قابلیت تبدیل به ریال را داشت، گفت: خوشبختانه با تمهیدات انجام شده این سقف برداشته شده تا به روند اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری کمک شود.

عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار بنگاه در بخش صنعت و معدن نیز تعیین عاملیت شده است، اظهار امیدواری کرد تا طی هفته‌های آینده مشکل ارائه تسهیلات به این واحدها برطرف و تسهیلات مورد نیاز در اختیار این واحدها قرار گیرد.

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره مجموع طرح‌های اجرا شده از محل صندوق توسعه ملی گفت: تاکنون بیش از 80 هزار طرح کشاورزی متقاضی دریافت تسهیلات ریالی از صندوق توسع ملی شده‌اند.

دودانگه همچنین با اشاره به اینکه در بخش صنایع دستی نیز تسهیلات لازم در اختیار بانک‌های عامل قرار می‌گیرد، افزود: این اقدام در راستای حمایت و تقویت بخش صنایع دستی کشور انجام می‌شود.

وی درباره حمایت صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح سیمان سمنگان نیز اظهار کرد: بر اساس برنامه قرار است تا 160 میلیون دلار برای اجرای این پروژه بزرگ از محل این صندوق تأمین مالی شود.

انتهای پیام/63001/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول