اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت امنای موسسه سیره شهدا:

امام خمینی(ره) براساس انگیزه الهی حرکت کرد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت امنای موسسه سیره شهدا با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) با خط کشی و بازی‌های سیاسی به دیگران تهمت نمی‌زد، اظهار کرد: امام راحل می‌گفت براساس انگیزه الهی حرکت کنیم.

امام خمینی(ره) براساس انگیزه الهی حرکت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری در همایش راویان و فعالان حوزوی دفاع مقدس که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه دارالشفاء قم برگزار شد، با اشاره به اینکه پروردگار عالم اسباب را بر اساس سبب و هر چیز سببی خلق کرده است، اظهار کرد: خواسته‌های خدا بر این عالم جز از طریق سببش انجام نمی‌شود.

وی تصریح کرد: وقتی انسان بیمار می‌شود اگر هر مدتی هم در همین حال باشد هیچ گشایشی در کار آن به‌ وجود نمی‌آید اما اگر به واسطه سببی که در شفای دارو است، آن را مصرف کند بیماری وی رفع می‌شود.

رئیس هیئت امنای موسسه سیره شهدا با تاکید بر اینکه اسباب بر دو دسته عینی و غیبی تقسیم‌بندی می‌شوند، خاطرنشان کرد: خداوند برای دسترسی به اسباب عینی عقل، تجربه و علم قرار داده است و انسان با توجه به ادراک حسی به اسباب عینی می‌رسد.

ماندگاری با اشاره به اینکه حس، علم و عقل در اسباب غیبی قابل درک نیست، تصریح کرد: اسباب غیبی به وسیله وحی به ما رسیده است و در تمام امور عالم موثر است.

وی با تاکید بر اینکه هرکسی ایمان به اصل وجود غیب داشته باشد نیازمند به فهم غیب می‌شود، اضافه کرد: معلم اسباب غیب غیر از قرآن و عترت کسی وجود ندارد.

رئیس هیئت امنای موسسه سیره شهدا با اشاره به اینکه در کارهای خود باید طوری رفتاری کنیم که شرمنده امام زمان(عج) نباشیم، تصریح کرد: چه کارهای بزرگی که می‌شود انجام داد اما ما همیشه به کمترین‌ها فکر می‌کنیم.

ماندگاری با تاکید بر اینکه هر مقدار تلاش کنیم به پیشرفت خواهیم رسید، اضافه کرد: در مدیریت سه عامل انگیزه، برنامه‌ریزی و امکانات از عناصر مهم به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه هر انقلابی اسباب ظاهری همچون نارضایتی از وضع موجود، دل بستن به وضع مطلوب یا آرمان‌خواهی و عامل بحران سبب آن می‌شود، تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ایران شهادت آقا مصطفی خمینی و قیام خونین مردم قم به عنوان عامل بحران در رژیم پهلوی شد.

*امام خمینی(ره) براساس انگیزه الهی حرکت کرد

رئیس هیئت امنای موسسه سیره شهدا با تاکید بر اینکه مرحوم امام خمینی(ره) با خط کشی و بازی‌های سیاسی به دیگران تهمت نمی‌زد، اظهار کرد: امام راحل می‌گفت براساس انگیزه الهی حرکت کنیم.

ماندگاری با اشاره به اینکه برنامه و حزب امام خمینی(ره) الهی بود، تصریح کرد: امکانات امام راحل با عنایت خداوند از طریق مردم فراهم شد.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) به فرمول الهی ایمان داشت، اظهار کرد: امام راحل باور داشت روند عالم رو به رشد علمی و تکنولوژیک است و هر قدر فهم ما بیشتر باشد سهم ما به تناسب بیشتر خواهد بود و خسارت ما کمتر است.

رئیس هیئت امنای موسسه سیره شهدا با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) می‌فرمود هرچه فهم دینی بیشتر شود بهتر است و به آن نیز اعتقاد داشت، تصریح کرد: امام راحل مردم را متوجه کرد که هر قدر محدودیت‌های دین را بپذیریم، محرومیت‌های ما از وعده‌های الهی کمتر است.

*رمز موفقیت در روایتگری مطالعه است

ماندگاری با تاکید بر اینکه برای روایتگری باید روش‌شناسی و مخاطب‌شناسی به خوبی مطالعه شود، اضافه کرد: قرار نیست اطلاعات دفاع مقدس را وحی به ما بدهد بلکه مطالعات باید به روز باشد.

وی با اشاره به اینکه مطالعه زمان جنگ تحمیلی با امروز تفاوت می‌کند، تصریح کرد: روایتگری تلاش فنی و مهارتی هم می‌خواهد که شامل تمرین دیدن و شنیدن، خواندن و نوشتن و نقد کردن و به نقد گذاشتن است.

رئیس هیئت امنای موسسه سیره شهدا با تاکید بر اینکه روایتگری هنر است و به همین دلیل باید مزین باشد، خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) هنر داشت که سخنرانی خود در حضور یزید را تا زمان اذان ادامه داد تا بر حقانیت خود تاکید کند.

انتهای پیام/78008/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول