اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش سمنان:

معاونان پرورشی درک درستی از مفهوم تربیت داشته باشند

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، درک درست از مفهوم تربیت را از مهارت‏های معاونان پرورشی در مدارس دانست.

معاونان پرورشی درک درستی از مفهوم تربیت داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان و به نقل از اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، گردهمایی معاونان پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش استان سمنان با هدف بررسی برنامه‏ها و اولویت‏ها برگزار شد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان در این گردهمایی، خدمت در مجموعه پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش را یکی از توفیقات و الطاف خداوند خواند.

حجت‏الله رستمیان یکی از اصلی‏ترین شرایط مربی را خودساختگی و تقویت تقوای الهی دانست و ادامه داد: این تزکیه باید دائمی باشد تا بتواند دیگر انسان‏ها را رشد دهد و در جریان رشد از آنان مراقبت و موانع رشد را برطرف کند.

وی درک درست از مفهوم تربیت را از مهارت‏های معاونان پرورشی دانست و افزود: مدیریت تربیتی کار بسیار دشواری است و کشف استعدادها و سنجش و هدایت آنها نیاز به مطالعه، پژوهش و به‏روز کردن اطلاعات و مدیریت زمان دارد.

رستمیان، آیین صبحگاه، زنگ تفریح و زنگ نماز را لحظات ارزشمندی عنوان کرد که در اختیار مربیان تربیتی قرار دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس از این توانمندی استفاده شده که 50 هزار معلم شهید و 36 هزار دانش‏آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است.

وی گوش دادن و توجه به نوجوانان را از نیازهای مهم آنان دانست و تأکید کرد: مربیانی موفق هستند که در برنامه‏ها، نیازهای جسمانی، اخلاقی، عاطفی، روانی و اجتماعی دانش‏آموزان را لحاظ می کنند.

در این گردهمایی، اولویت‏های کاری حوزه پرورشی و فرهنگی تبیین و در خصوص هماهنگی برنامه‏ها، انتظارات، بررسی مشکلات و وحدت رویه بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/2249/ذ/پ3003 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول