اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز اردبیل:

تقلید لازمه شناخت نسل آینده از امور شرعی است

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: گرایش به تقلید و شناخت مرجعیت سبب می‌شود تا نسل آینده مطلوب و شایسته با مسایل شرعی و دینی آشنا شوند.

تقلید لازمه شناخت نسل آینده از امور شرعی است

الله‌شکر عبدی در حاشیه نشست هم‌اندیشی روحانیون و مبلغان مدارس استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما در ساخت و سازهای مدارس باید به احداث نمازخانه‌ها اهتمام جدی داشته باشیم و سعی کنیم سرویس‌های بهداشتی، آب گرم و دیگر تجهیزات و امکانات برای حضور دانش‌آموزان در فضاهای نمازخانه‌ای فراهم آید.

وی ضرورت استفاده از نیروهای زبده پرورشی در جایگزینی ائمه جماعات را یادآور شد و گفت: هزینه‌های پرداختی به ائمه جماعات بسیار اندک است و گاه در فاصله سه چهار ماهه پرداخت می‌شود که این خود به نگرانی‌ها و برخی گله‌مندی آنها افزوده است.

این مسئول ضرورت حضور عوامل اجرایی مدارس را در نمازهای جماعت خاطرنشان کرد و افزود: یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما بی‌توجهی به اصل تقلید و رجوع به کتاب‌های ارزشمند در این زمینه است که ضرورت دارد هم خانواده‌ها و هم مربیان و معلمان، دانش‌آموزان را از طریق تقلید با مسایل شرعی آشنا کنند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل اظهار داشت: این شایسته نیست دانش‌آموز به سن بلوغ رسیده ما ابتدایی‌ترین مسایل شرعی را نداند و یا با مسایل تقلید آشنا نباشد در حالی که خروجی آموزش و پرورش باید دانایی محوری ارزشی و معنوی باشد.

عبدی با قدردانی از فعالیت کمیته بانوان در اشاعه و ترویج فرهنگ نماز در بین دختران دانش‌آموز و خواهران کارمند، خواستار توسعه این امر با راهکارهای ارزشمند و مطلوب و مناسب شد.

وی در ادامه اظهار داشت: در سال‌های اخیر با ترغیب و تشویقی که نسبت به برپایی نمازهای اول وقت در مدارس، محیط‌‌های دانشگاهی و ادارات آن هم در بین خواهران صورت گرفته شاهد آن هستیم که حجم وسیعی از کارهای عبادی و گرایش‌های معنوی به شکل مناسب و صحیح صورت می‌گیرد و چنین اموری در جامعه نهادینه می‌شود.

عبدی با تاکید بر نقش بی‌بدیل مربیان و معلمان در پیشگام شدن ترویج فرهنگ نماز و انجام کارهای عبادی در فضاهای مختلف آموزشی و تربیتی اظهار داشت: همین که معلم ما بتواند خود در صف اول نماز قرار بگیرد و با رفتار و سیره خود دانش‌آموزان را راغب به نماز کند این خود بزرگترین حرکت فرهنگ‌سازی در این زمینه است.

وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: ما تمام برنامه‌های اجرایی دستگاه‌های دولتی در حوزه نماز و برپایی نمازهای جماعت را رصد می‌کنیم اما به دلیل گستردگی کار در آموزش و پرورش انتظار داریم دستگاه‌های متولی در تامین روحانی و همچنین حضور مبلغان در مدارس همت کنند و شایسته آن است که روحانیون و ائمه جماعات در کنار نماز هر روز یک مسئله شرعی را نیز با دانش‌آموزان مطرح کنند تا موضوع احکام دینی و شرعی و عمل به آنها تقویت شود.

انتهای پیام/62001/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول