اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سابق سازمان جوانان خراسان جنوبی خبر داد

تکنولوژی وارداتی در کمین خانواده‌ها/ برخی دانش‌آموزان در کنار رایانه می‌خوابند

خبرگزاری فارس: معاون سابق سازمان جوانان خراسان جنوبی با بیان اینکه تکنولوژی وارداتی در کمین خانواده‌ها است، گفت: شاهدیم برخی دانش‌آموزان ما آنقدر با رایانه کار می‌کنند که در کنار آن شب می‌خوابند.

تکنولوژی وارداتی در کمین خانواده‌ها/ برخی دانش‌آموزان در کنار رایانه می‌خوابند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی قناد شنبه‌شب در نشست بررسی آسیب‌های فضای مجازی و تجهیزات نو در زندگی مردم به ویژه جوانان اظهار کرد: روز به روز بر امکانات پیشرفته و مدرن زندگی افزوده می‌شود و برخی به جای استفاده مناسب از آن در خدمت این امکانات که اغلب هم وارداتی است درآمده‌اند و خطر زندگی بشر امروز را تهدید می‌کند.

 

وی با اشاره به ورود امکان جدید گفت‌وگوی تصویری از طریق تلفن همراه به کشور افزود: روز به روز امکانات تکنولوژیک جدیدی وارد منازل ما می‌شود و باید توجه داشته باشیم تکنولوژی فی‌النفسه بد نیست و این نحوه استفاده از تکنولوژی است که می‌تواند زیان‌آور باشد.

*جدایی عنصر مادی و معنوی در استفاده از تکنولوژی سبب عقب‌ماندگی می‌شود

مسئول امور جوانان معاونت جوانان اداره کل ورزش خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه تکنولوژی برای ما بسیاری از مزایا و فواید به ارمغان آورده و باید نحوه درست از آن را یاد بگیریم، گفت: تکنولوژی تاثیر مخربی روی هویت‌های افراد گذاشته به ویژه در درون خانواده و از آنجا که در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که خانواده سرلوحه تمامی اهداف ما است، بنابراین باید جنبه‌های هویتی اعضای خانواده بسیار مهم قلمداد شود.

 

قناد تاکید کرد: ما یک جامعه در حال گذاریم که در سطوح عالی توسعه خواهیم رسید و دچار یکسری تبعات می‌شویم، کما اینکه در اکثر جوامع هم بوده و آنها با یک عقب‌ماندگی فرهنگی مواجه شده‌اند.

وی افزود: البته این عقب‌ماندگی فرهنگی زمانی به وجود می‌آید که بین عنصر مادی یا همان تکنولوژی با عنصر معنوی فاصله بیفتد.

*پیامد عقب‌ماندگی فرهنگی ضربه فرهنگی است

معاون سابق سازمان جوانان خراسان جنوبی در هشداری به خانواده‌ها گفت: پیامد عقب‌ماندگی فرهنگی هم ضربه فرهنگی است که به جوانان و به هر حال ملت وارد خواهد شد.

 

قناد با انتقاد شدید بر استفاده از تکنولوژی وارداتی اظهار کرد: در واقع این یک نوع عنصر مادی است که وارد جامعه شده و اگر شیوه استفاده از این را ندانیم و در واقع عنصر معنویت را در کنار آن به کار نگریم باید دیر یا زود شاهد ضربه فرهنگی باشیم.

وی اضافه کرد: امروز رایانه به شدت در خانواده‌ها نقش ایفا می‌کند و به علت استفاده نادرست از این تکنولوژی شاهدیم که بسیاری از فرزندان و دانش‌آموزان ما حتی پای رایانه می‌خوابند.

انتهای پیام/2248/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول