اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گناوه خبر داد

تولید انرژی برق آبی 520 گیگابایت ساعت در سال توسط سد چمشیر

خبرگزاری فارس: فرماندار گناوه گفت: سد چمشیر با تولید انرژی برق آبی 520 گیگابایت ساعت در سال موجب ذخیره سیلاب‎ها و استفاده از آب آن برای توسعه فعالیت‎های کشاورزی در استان‎های بوشهر و خوزستان می‎شود که بسیار قابل توجه و مفید است.

تولید انرژی برق آبی 520 گیگابایت ساعت در سال توسط سد چمشیر

به گزارش خبرگزاری فارس از گناوه، غلامعلی حبیبی‌منش ظهر امروز در بازدید از  سد چمشیر با تبرک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و قدردانی از دست‎اندرکاران این پروژه اظهار داشت: پیشرفت طرح بسیار خوب بوده و امید است با تکمیل این پروژه خوشحالی مردم این منطقه را دوچندان کنیم.

وی با بیان اینکه امروز هدف رهبری به وجود آوردن نظام مهندسی مردمی است،  افزود: زمانی برای انجام چنین اموری مهندس از خارج از کشور اعزام می‎شد ولی رهبری و تفکر امام راحل تلنگری بود که همه را از خواب غفلت بیدار کرد و ما باور کردیم که می‎توانیم.

حبیبی‌منش ادامه داد: این دولت و دولت‎های گذشته در رسیدن ایران به اهداف عالی خود خدمات بسیاری کرده‎اند امروز ما در محاصره اقتصادی و جنگ با دنیا هستیم چرا که همه دنیا در یک جبهه و ما در جبهه مقابل قرار داریم.

وی اضافه کرد: کشور ما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله دارد اما ما نقطه امید را پیدا کرده و باور کرده‎ایم که می‎توانیم. این سد با  اهداف ذخیره‎ سیلاب‎ها و استفاده از آب ذخیره شده برای توسعه و بهبود فعالیت‎های کشاورزی در استان‎های بوشهر و خوزستان احداث شده است.

وی، 110 هزار هکتار اراضی قابل آبیاری شامل 40 هزار هکتار در استان بوشهر، 70 هزار هکتار در خوزستان، 30 هزار هکتار بهبود تولید انرژی برق آبی به میزان حدود 520 گیگابایت ساعت در سال، کنترل سیلاب‎ها و خسارات ناشی از آنها در دشت‎های سردشت، زیدون و هندیجان و بهبود معضل شوری آب رودخانه زهره در پایین دست تنگه چم شیر را از دیگر اهداف اجرای این سد عنوان کرد.

فرماندار گناوه همچنین در بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه گفت: هزینه‎های انجام شده توسط شرکت تولید برق گناوه مپنا تاکنون حدود 100 میلیارد تومان برای اجرای قراردادها بوده است. نیروگاه سیکل ترکیبی یکی از بزرگترین پروژه‎های شهرستان گناوه است که در دهه مبارک فجر توسط  مسئولین کشوری و استانی افتتاح می‎گردد.

وی ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی با یک بلوک شامل دو واحد گازی 162 مگاواتی در شرایط ایزو و یک واحد بخار 160 مگاواتی در شرایط سایت جمعا به ظرفیت 484 مگاوات در حال احداث است.

حبیبی‌منش یادآور شد: هزینه‎های انجام شده توسط  شرکت تولید برق مپنا تاکنون حدود 100 میلیارد تومان برای اجرای قراردادهای epc و مشاورین و بیش از180 میلیون  یورو در بخش تجهیزات اصلی نیروگاه به صورت امانی مستقیما و بدون برداشت از محل وام است.

فرماندار گناوه تصریح کرد: تحریم‎های دشمنان نتوانسته است مانعی برای فعالیت‌های متخصصان ایرانی شود و این نیروگاه نمونه بارزی از این ادعا است و این نیروگاه با همت متخصصان ایرانی توسط گروه مپنا در حال ساخت است و توانسته است در تابستان 91 کمک شایانی در راستای برطرف کردن نیاز برق استان بوشهر ایفا کند.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه نیز گفت: اولین واحد گازی این نیروگاه همزمان با آزادسازی خرمشهر افتتاح شد و با شبکه سراسری سنکرون گردید و دومین واحد گازی نیز به فاصله یک ماه بعد با شبکه سراسری سنکرون شد.

حسن پری‌پور افزود: بخش بخار این نیروگاه در سال آینده به همت نیروهای دلسوز ساخته خواهد شد و این نیروگاه یکی از قطب‎های تولید برق در استان بوشهر خواهد بود و کمک قابل توجهی برای تامین نیاز برق خانگی و صنعتی است.

این مقام مسئول تاکید کرد: قسمت‎های اصلی این نیروگاه شامل توربین، ژنراتور و سیستم‎های کمکی تماما توسط متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است.

انتهای پیام/66007/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول