حجتالاسلام سید مهدی موسوینژاد امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان یکی از نقاط مستعد ایران و استان بوشهر در بحث کشاورزی است و تقویت زیرساختهای کشاورزی این شهرستان از مسائل مهمی است که باید به آن توجه کنیم.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به استعدادهای این شهرستان در صنعت کشاورزی نباید شاهد پدیده بیکاری در این شهرستان باشیم و در توسعه صنعت کشاورزی شهرستان باید توجه ویژهای به ایجاد فرصتهای شغلی منطقه داشته باشیم.
موسوینژاد با اشاره به جمعیت بالای فارغالتحصیلان دشتستان و استان در رشته کشاورزی ادامه داد: اراضی مستعد کشاورزی شهرستان دشتستان از طلاییترین فرصتهایی است که فارغالتحصیلان رشته کشاورزی در اختیار دارند و باید با حضور در عرصههای مختلف صنعت کشاورزی زمینه اشتغالزایی و اشتغالآفرینی برای خود و دیگران را هموار کنند.
وی اضافه کرد: صاحبان فکر و سرمایه باید با هم متحد شده و با تشکیل تعاونیهای فعال برای توسعه پروژههای مختلف در عرصههای مختلف صنعتی در دشتستان کوشا باشند.
این مسئول خاطرنشان کرد: هیچ دلیلی وجود ندارد که تمامی صنایع در مرکز استان و مناطق خاص تمرکز یابند؛ باید به تمامی بخشها و نقاط استان توجه داشته باشیم و با استقرار صنایع در بخشهای مختلف زمینه را برای اشتغال نیروهای بومی آن مناطق هموار کنیم.
*ورود به طرح توسعه کشاورزی مهم است
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: طرح توسعه کشاورزی از فرصتهای ارزشمندی بود که در اختیار مردم قرار گرفت و در بخش کشت و صنعت میتوان به آن ورود پیدا کرد.
موسوینژاد گفت: شهرستان دشتستان بیشترین تولید نخیلات را به خود اختصاص داده و باید برای رفع مشکل باغداران این منطقه چاره اساسی بیندیشیم.
وی اظهار داشت: باید ایجاد صنایع تبدیلی، واحدهای بستهبندی، سردخانهها و تاسیساتی که توانایی تبدیل خرما به کالای مصرفی را دارند مورد حمایت قرار دهیم و از این طریق وضعیت بازار خرما را بهبود بخشیم.
موسوینژاد با بیان اینکه رکود بازار خرما نگرانکننده است، تاکید کرد: بازاریابی برای تولیدات خرمای استان یکی از مهمترین راهکارهای رفع این مشکل است و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در این زمینه اقدامات راهبردی انجام دهد.
وی یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی متولی تولید خرما و وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی فروش است که این امر سبب ایجاد فاصله بین تولید و فروش این محصول شده و با رفع این حلقه مفقوده وضعیت بازار خرما بهبود مییابد.
این مسئول خاطرنشان کرد: تبلیغات و معرفی اجناس و کالاهای تولیدی یکی از مؤثرترین راهحلها در زمینه بهبود وضعیت بازار خرما است ولی تاکنون هیچ تبلیغات مؤثری در زمینه معرفی این محصول غذایی پرارزش صورت نپذیرفته و باید این مهم به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تاکنون تنها تبلیغات محصول خرما به سطوح داخلی استان اختصاص داشته و این در حالی است که مردم استان بوشهر عموماً با این محصول آشنایی کامل دارند و باید در قالب برنامهریزی مدون تبلیغات خرما را در سطوح ملی و بینالمللی سوق دهیم.
موسوینژاد ادامه داد: صدا و سیما باید توجه خاصی به معرفی خرما که یکی از عمده محصولات تولیدی استان بوشهر و جنوب کشور است داشته باشد، چون بخش خصوصی توانایی انجام تبلیغات مناسب و مؤثر در این ارتباط را ندارد.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: نتیجه تبلیغات از طریق رسانه ملی امروز بر همگان عیان است و تمایل مردم در تمامی نقاط کشور به محصولاتی که از طریق صدا و سیما تبلیغ میشود نشان از این مهم دارد.
انتهای پیام/2451/ز40/ض1002