اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی چرام:

بخش کشاورزی شهرستان چرام رشد چشم‌گیری داشته است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی چرام با بیان این‌که قبل از انقلاب هیچ‌گونه خدماتی در بخش کشاورزی انجام نشده بود، گفت: بخش کشاورزی شهرستان چرام بعد از انقلاب رشد چشم‌گیری داشته است.

بخش کشاورزی شهرستان چرام رشد چشم‌گیری داشته است

سیدخدارحم معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام بخش کشاورزی را از مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور ذکر کرد و اظهار داشت: طبق آمار رسمی دولت در سال 56، دولت فقط توانایی تأمین مواد غذایی مردم برای 33 روز در سال را داشته و مجبور بود که بقیه مواد را از خارج تهیه کند.

رئیس جهاد کشاورزی چرام با بیان این‌که مرغ از فرانسه، تخم‌مرغ از اسرائیل، سیب از لبنان و پنیر از دانمارک وارد می‌شد، عنوان داشت: اکنون کشور ایران به رغم دو برابر شدن به مرز خودکفایی رسیده است.

وی افزود: در سال 56 تولید گندم 5.1 تن بوده و ایران از بزرگ‌ترین وارد کننده‌های گندم در دنیا بود و در سال 83 با تولید بیش از 14 میلیون تن توانست به خود کفایی در عرصه این محصول استراتژیک برسد.

این مسئول در ادامه به اهم فعالیت‌های انجام شده در بخش کشاورزی شهرستان چرام پرداخت و با اشاره به این فعالیت‌ها در حوزه آب و خاک، پوشش انهار سنتی در حدود 60 کیلومتر، احیای قنوات 12 رشته، آبیاری تحت فشار 500 هکتار، احداث استخر 20 باب، بهسازی 25 چشمه آب و تسطیح اراضی 400 هکتار را از اقدامات پس از پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد.

معتمدی با بیان این‌که قبل از انقلاب هیچ‌گونه خدماتی در این خصوص انجام نشده بود، ابراز داشت: افزایش عملکرد تولید گندم آبی از 1.5 تن به 4.5 تن، افزایش تولید شلتوک از سه تن به 12 تن، افزایش تولید جو از 1.5 تن به سه تن، افزایش حبوبات دو برابر و افزایش علوفه دو برابر از اقدامات جهاد کشاورزی در بخش زراعت است.

وی با اشاره به بخش باغبانی و با بیان این‌که افزایش تولید میوه دو تا سه برابر رشد داشته است، متذکر شد: سطح زیر کشت باغات از 100 هکتار به دو هزار هکتار افزایش پیدا کرده است که به لطف خداوند در آینده نزدیک به چرخه تولید اضافه شده و چرام را تبدیل به قطب باغداری جنوب کشور خواهد کرد.

رئیس جهاد کشاورزی چرام به فعالیت‌های جهاد کشاورزی در بخش دام اشاره داشت و خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب دامداری به صورت سنتی بوده و هیچ‌گونه خدمات دامپزشکی و تأمین علوفه مورد نیاز از طرف دولت انجام نمی‌گرفت.

این مسئول با بیان این مطلب که در حال حاضر قریب به 25 واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی، پنج واحد پرواربندی بره، شش واحد پرورش جوجه گوشتی و یک واحد طرح شیلات موجود است، تصریح کرد: همچنین خدمات دامپزشکی، کار اصلاح نژاد، تهیه نهاده‌های مصرفی دامداران چه صنعتی و چه سنتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/82002/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول