اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای گیلان خبر داد

پیامک شیوه جدید کلاهبرداری در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای گیلان نسبت به شیوه جدید سارقان اینترنتی در کلاهبرداری از طریق پیامک کوتاه هشدار داد.

پیامک شیوه جدید کلاهبرداری در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی در جلسه فرماندهی انتظامی استان با اشاره به کلاهبرداری از طریق پیامک کوتاه اظهار کرد: برخی افراد سودجو و فرصت‌طلب از طریق پیام کوتاه و ارسال آن با عناوین شرکت‌های معتبر به مشترکان تلفن همراه مبنی بر اینکه در یک قرعه‌کشی برنده شده‌اند، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی افزود: کلاهبرداران از طریق پیامک، اطلاعات حساب اینترنتی افراد شامل نام و نام خانوادگی، شماره حساب، رمز اول و دوم را به بهانه واریز وجه به حساب مشترکان اخذ کرده و از این طریق با استفاده از روش‌های غیر قانونی از حساب شهروندان سرقت می‌کنند.

این مسئول با هشدار به شهروندان گیلانی درباره عدم اعتماد به تماس‌های تلفنی، پیام کوتاه و ایمیل‌هایی که اطلاعات حساب، رمز اول و دوم کارت و آدرس پستی برای ارسال جایزه یا واریز وجه نقد را درخواست کنند، ابراز کرد: شرکت‌های معتبر همواره درج اسامی برندگان قرعه‌کشی‌ها را از طریق روزنامه‌های کثیرالانتشار، سایت‌های اینترنتی معتبر یا رسانه ملی اطلاع رسانی می‌کنند.

محمدخانی از شهروندان گیلانی خواست تا در صورت دریافت چنین پیام کوتاهی، موضوع را از طریق مراجعه به بخش «تماس با ما» سایت اینترنتی www.cyberpolice.ir یا ارسال به ایمیل GFATA@POLICE.ir و یا تماس با شماره‌های 7756112 و 2183910 گزارش دهند.

انتهای پیام/2300/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول