اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه نخست سال جاری صورت گرفت

کاهش 42 درصدی کلاهبرداری در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی گفت: آمار کلاهبرداری در شش ماه نخست سال 42 درصد در استان و 40 درصد در مشهد کاهش یافته است.

کاهش 42 درصدی کلاهبرداری در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سیدامیر مرتضوی ظهر امروز در نشست مشترک خبری کارگروه رسانه و مطبوعات شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌رضوی در محل سالن شورای دادسرای دادگستری اظهار داشت: دستگاه قضایی خراسان‌رضوی در بخش پیشگیری از وقوع جرم عملکردهای مثبتی دارد.

وی افزود: آمار‌ و گزارشات شش ماهه نخست سال مبین کاهش میزان جرائم و ارتقای امنیت در سطح استان است و از مهم‌ترین آنها سرقت به عنف (زورگیری) بوده که کاهش 27 درصدی در استان و کاهش 28 درصدی در مشهد در شش ماهه نخست سال داشته است.

مرتضوی با اشاره به کاهش 22 درصدی جرائم جعل اسناد خاطر نشان کرد: به همت اقدامات قاطع حوزه پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌رضوی، جعل اسناد در مشهد 22 درصد و در استان 16 درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در جرائمی مانند قتل عمد، مشهد رشدی نداشته و خراسان‌رضوی فقط با 4 درصد کاهش باید بیشتر مورد بررسی و کنترل قرار گیرد.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی از کاهش 42 درصدی کلاهبرداری در شش ماهه نخست سال جاری در استان خبر داد و گفت: کلاهبرداری در خراسان‌رضوی با 40 درصد کاهش و در مشهد با 42 درصد کاهش مواجه بوده است.

مرتضوی با ابراز خرسندی از کاهش آمار طلاق در سطح استان اظهار داشت: در سال 90 شاهد رشد 9.4 در آمار طلاق نسبت به سال 89 بوده‌ایم که خوشبختانه این رقم در شش ماهه نخست سال جاری به 5.6 رسیده است.

وی تاکید کرد: آمار ازدواج در شش ماهه نخست سال جاری 10 درصد رشد داشته و آمار طلاق در سطح استان خراسان‌رضوی کاهش یک درصدی را شاهد است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی با بیان اینکه تمهیدات در جهت کاهش جمعیت کیفری است اذعان داشت: تلاش‌ها و تدابیر در جهت این است که زندانیان محدود به جرائم خشن شوند و جرائم سبک و خرد در زمره جمعیت کیفری و زندانی تلقی نشوند.

وی ادامه داد: کاهش جمعیت کیفری و زندانیان سطح استان از سال گذشته پیگیری شده و این آمار ماهانه با کاهش خوبی روبرو است؛ در حال حاضر زندان فقط زندانیان جرائم خشن را در خود جای داده است.

مرتضوی از کاهش زندانیان جوان خراسان‌رضوی نسبت به دیگر استان‌های کشور یاد کرد و یادآور شد: در کل کشور در حوزه زندانیان جوان و نوجوان با رشد مواجه بوده‌ایم و این در حالی است که خراسان‌رضوی در آمار زندانیان جوان کاهش داشته است.

وی بیان کرد: در تصادفات جاده‌ای کاهش 24 درصدی داشته‌ایم و آمار پزشکی قانونی خراسان‌رضوی در شش ماهه سال از کاهش 23 درصدی آمار متوفیان در مشهد و 24 درصدی در استان در محورهای شهری و روستایی خبر داده است.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌رضوی ظاهرنمایی جرائم و تخلفات را در سطح شهر مبنی بر عملکرد ضعیف دستگاه‌های مرتبط دانست و گفت: وقتی دستگاه‌ها وظیفه و تکلیف خود را به خوبی انجام ندهند با رشد جرائم و تخلفات مواجه می‌شویم که این در سطح شهر بروز و ظهور می‌کند.

انتهای پیام/70001/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول