اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار رودهن مطرح کرد

کمبود نیمکت و محل نشستن برای سالمندان رودهنی

خبرگزاری فارس: شهردار رودهن به کمبود نیمکت و محل نشستن برای سالمندانی که در سطح شهر تردد می‏کنند، اذعان کرد.

کمبود نیمکت و محل نشستن برای سالمندان رودهنی

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری رودهن، حمید محرمی‏ امروز بیان داشت: تغییرات موجود در الگوی سنی جمعیت ایران طی سال‏های گذشته بیانگر افزایش نرخ رشد جمعیت سالمندان در سراسر کشور است.

شهردار رودهن گفت: با رشد روزافزون جمعیت سالمندان در کشور، طراحی‏های محیطی، توجه ویژه به این قشر از جامعه را می‏طلبد.

وی افزود: با بالا رفتن گروه سنی سالمندان، توجه به نیازهای به وجود آمده و پیدا کردن راه‌حل‏های مناسب از مسائلی است که طراحان مدیریت شهری را به خود مشغول می‏کند.

شهردار رودهن ادامه داد: سونامی خاموش سالمندی در ایران برنامه‏ریزی و توجه ویژه مسئولان و طراحان مبلمان شهری را به خود جلب کرده است.

محرمی اظهار داشت: وجود پیاده‏روهای نامناسب و خیابان‏های شیب‏دار از جمله مسائلی است که مشکلات عدیده‏ای را برای قشر سالمند جامعه به وجود می‏آورد.

وی افزود: نبود طراحی صحیح مبلمان شهری و در نظر نگرفتن محلی برای استراحت اقشار آسیب‏پذیر هنگام پیاده‏روی، بر میزان شدت این مشکلات می‏افزاید.

شهردار رودهن تصریح کرد: طراحی پیاده‏رو و خیابان‏های شهر باید به گونه‏ای باشد که سالمندان یا کسانی که دچار معلولیت‏های جسمی هستند، به راحتی بتوانند از آن‏ها عبور کنند.

محرمی ادامه داد: متأسفانه واقع شدن شهر رودهن در منطقه‏ای نیمه کوهستانی، خیابان‏های شهر را با شیب‏های تند روبه‏رو می‏کند که موجب پایمال شدن ارائه خدمات مناسب به سالمندان می‏شود.

وی گفت: کمبود نیمکت و محل نشستن برای سالمندانی که در سطح شهر تردد می‏کنند، نقص دیگری است که توجه ویژه‏ای را در طراحی‏های محیط شهری به خود اختصاص می‏دهد.

شهردار رودهن تأکید کرد: در نظر گرفتن نقاطی به عنوان استراحت‏گاه موقت جهت تجدید قوا برای سالمندان از نیازهایی است که ضرورت آن به وضوح احساس می‏شود.

محرمی بیان داشت: توجه به تمامی ابعاد و اقشار جامعه در طراحی‏های مبلمان شهری از اهداف برنامه‏ریزی‏های مدیریت شهری در رودهن به حساب می‏آید.

انتهای پیام/2568/صا/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول