اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی:

حل مسائل اقتصادی مردم باید از مساجد شروع شود

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی گفت: حس تعاون و تعادل و حل مسائل اقتصادی و اجتماعی مردم باید از مساجد شروع شود.

حل مسائل اقتصادی مردم باید از مساجد شروع شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ساری حسین انواری پیش از ظهر امروز در همایش بزرگ زکات و مسجد محوری در مصلای نماز جمعه مازندران در جمع روحانیون، ائمه جمعه، جماعات و روحانیون استان مازندران خاطر نشان کرد: پیامبر نخستین حرکت را برای جامعه اسلامی از مساجد آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه حرکت برای جامعه اسلامی با ایجاد مسجد شروع شد گفت: حس تعاون و تعادل و حل مسائل اقتصادی و اجتماعی مردم باید از مساجد شروع شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی با اعلام اینکه برای ارتباط بیت دین و دنیای مردم باید از ظرفیت محله‌ها استفاده شود، گفت: با ایجاد شهرک‌ها محله‌ها از بین نمی‌رود و باید از این همبستگی زیبا که در هر محله وجود دارد استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای انقلاب تمام کارهایی که نیازمند ساماندهی بود از مسجد شروع شده بود، اضافه کرد: اگر بتوانیم با استفاده از ظرفیت مساجد به عنوان محور در کنار یک روحانی و اسلام‌شناس در رأس کار مشکلات مردم را حل کنیم شاید دیگر نیاز به فرهنگسرا نباشد.

انواری با بیان اینکه مسجد در هر محله باید محور باشد، تصریح کرد: مسجد باید محور مراجعه‌های مردم باشد و مشکلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و روزمره کشور از این طرح حل شود.

این مسئول با اشاره به اینکه کمیته امداد تلاش دارد با هسته‌های مردمی و مدیریت روحانیت مسائل معیشتی مردم را حل کند، اظهار داشت: باید آنچه که در دفاتر کمیته امداد انجام می‌شود با حضور شبکه‌های مردمی و در رأس آن یک روحانی باشد تا هم مساجد احیا شود و مسائل مردم نیز احیا شود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی در ادامه با اعلام اینکه سرمایه‌گذاری و ایجاد حرکت در بخش زکات با محوریت مساجد محقق می‌شود، یادآور شد: اگر مساجد احیا شود در حوزه‌های اجتماعی نیز بسیاری از مشکلات جامعه حل می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های جذب جوانان به عرفان‌های کاذب خلأ حضور جذب آنها به مساجد است، گفت: تاکید بر احیای مساجد برای حل مشکلات معیشتی مردم ضروری است.

انتهای پیام/86003/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول