اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زاکانی:

فشارهای اقتصادی علیه مردم ادامه فتنه 88 است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فشارهای اقتصادی علیه مردم ادامه فتنه 88 است که می‌خواهند آن پروسه را تکمیل کنند اما این خیالی باطل است چون مردم در مقابل این تهدیدات ایستادگی می‌کنند.

فشارهای اقتصادی علیه مردم ادامه فتنه 88 است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا زاکانی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به اینکه در صدر اسلام و زمان حکومت امیرالمؤمنین(ع) ملتی مثل مردم ایران وجود نداشته اظهار داشت: انقلاب اسلامی با تمسک به اسلام و رهبری امام راحل و قیام یکپارچه مردم به پیروزی رسید.

وی افزود: انقلاب اسلامی با رهبری انسانی خودساخته که رهبری امت را به عهده گرفت تحولی شگرف در جامعه اسلامی و تاریخ ایجاد کرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحفه الهی است و با دیگر انقلاب‌های دنیا تفاوت دارد، ادامه داد: رمز پیروزی انقلاب اسلامی در منشا الهی، وحدت کلمه و رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) است.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم ایران اسلامی همیشه به فراخور نیاز در صحنه حاضر بودند و از رهبری تبعیت کردند، بیان داشت: مردم ایران در دفاع مقدس با جانفشانی در مقابل دشمنان ایستادگی کردند و مورد تقدیر امام راحل قرار گرفتند.

زاکانی خاطرنشان کرد: مردم همچنین در توطئه 23 تیر 78 و فتنه سال 88 که کشور به مدت 8 ماه درگیر آتش فتنه بود و سرمایه‌های مردم را به آتش کشیدند، در 9 دی جواب فتنه‌گران را دادند.

وی اضافه کرد: مردم ایران ملتی سرفراز هستند و آن‌گونه که شایسته نظام اسلامی است به تکلیف خود در 9 دی عمل کردند و باید به این مردم افتخار کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه از مسئولان خواست که قدر این ملت بزرگ را بدانند و گفت: انقلاب اسلامی شرایطی را ایجاد کرده که امروز جغرافیای سیاسی دنیا تغییر کرده است.

وی افزود: انقلاب، نظام، دولت، جامعه و تمدن اسلامی پنج هدف اصلی تشکیل نظام اسلامی است و ما هنوز در نیمه راه هستیم و کار تمام نشده است.

زاکانی با اشاره به اینکه تجربه 34 ساله انقلاب اسلامی به عنوان تجربه‌ای گران‌بها برای ما محسوب می‌شود، تصریح کرد: همه چالش‌هایی که به ملت تحمیل شده است، به بلوغ و رشد و شکوفایی نظام اسلامی تبدیل می‌شود.

وی سپس به مشکلات جامعه اشاره کرد و یادآور شد: در نظام اسلامی هیچکس منکر نبود اشکالات نیست، اما مشکلات اندک است و البته حتی این مقدار اندک هم نباید ادامه یابد.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: اگر بخواهیم در این مرحله از کارها توقف کنیم به 50 سال پیش بر می‌گردیم، پس همواره باید در مسیر دین اسلام برای برطرف کردن مشکلات حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه خدمات ارائه شده به مردم شایسته است، اما کافی نیست، اظهار داشت: برای جبران کاستی‌ها نیازمند یک حرکت پرشتاب در نظام اسلامی برای دستیابی به قله‌های افتخار و تبدیل شدن به الگوی مناسبی برای دیگر حق‌طلبان دنیا هستیم.

زاکانی ادامه داد: اگر نگاهی به گذشته داشته و مقایسه‌ای را انجام دهیم، مشخص می‌شود که در سایه رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری و اسلام مسیر را به سمت خوشبختی و سعادت به خوبی طی کردیم.

وی تصریح کرد: در نظام ستمشاهی ما بردگی و بندگی غرب را می‌کردیم و امروز به برکت خودباوری مردم بندگی خدا را می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: در زمان رژیم ستمشاهی 50 هزار مستشار خارجی ایران را اداره می‌کردند و از ما حق توحش می‌گرفتند و اگر هر جنایت و خیانتی را در ایران انجام دادند دادگاه‌های ما صلاحیت محاکمه آنان را نداشتند اما با هوشیاری امام خمینی(ره) ما از قید این بندگی رها شدیم.

وی در ادامه به انقلاب 1789 فرانسه اشاره کرد و گفت: در انقلاب فرانسه با جنایت‌های بسیار مردم را گردن زدند تا جایی که به انقلاب گیوتین معروف شد و این در حالی است که در انقلاب اسلامی از این مسائل خبری نبود و این به برکت اسلام و رهبری امام و مقام معظم رهبری است.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود به تعیین سرنوشت کشور به دست مردم اشاره کرد و یادآور شد: اراده ملت در تعیین سرنوشت را با حضور در انتخابات مختلف و مشارکت در رأی گیری می‌توان مشاهده کرد.

وی افزود: انتخابات آزاد واژه‌ای جعلی است که ضد انقلاب تبیین کرده و ما تعجب می‌کنیم که برخی از افراد درون نظام هم از این حرف‌ها می‌زنند و جمهوریت نظام را مخدوش می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مردم ایران بدون تأثیرپذیری از نظام سلطه، برای خود تعیین تکلیف می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که همچون زمان شاهنشاهی سرنوشت ملت در غرب و پشت درهای بسته تعیین شود.

وی با بیان اینکه بسط عدالت در جامعه یک اصل در نظام اسلامی است، خاطر نشان کرد: طبق آمار بانک جهانی در سال 56 بیش از 46 درصد مردم ایران زیر خط فقر زندگی می‌کردند و در سال 78 این رقم به 16 درصد و در سال 90 به کمتر از 9 درصد کاهش یافته است.

زاکانی ادامه داد: توجه به محرومان در جامعه از اصول اساسی نظام اسلامی است که در رژیم گذشته به آن توجه نمی‌شد.

وی سپس با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز رشد و بالندگی علمی دارد، تأکید کرد: اگر در مرزهای دانش حرکت نکنیم و تا 50 سال آینده به مرجعیت علمی نرسیم، انقلاب اسلامی شکست خواهد خورد.

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سال 87 ایران را از داشتن تجهیزات و امکانات تشخیص بیماری‌های خاص محروم کردند اما دانشمندان جوان ایران که متوسط سنی آنها 25 سال است با تکیه بر خودباوری دینی توانستند ظرف 8 ماه روشی را در پزشکی هسته‌ای طراحی کنند که سالیانه یک میلیون نفر از آن خدمات می‌گیرند.

وی تصریح کرد: ما با تکیه بر خودباوری، ایمان به خدا و تبعیت از رهبری معظم انقلاب و تحمل سختی‌ها، تحریم‌ها را که آخرین حربه دشمن است، پشت سر خواهیم گذاشت.

زاکانی خاطرنشان کرد: اگر تهدیدات قبلی دشمنان راه به جایی نبرده، اکنون نیز با تبعیت از رهبری و وحدت کلمه این موانع را هم از سر راه بر می‌داریم.

وی بیان داشت: امروز دشمنان، ما را در اوج تحریم‌ها قرار دادند و می‌خواهند با فشار به معیشت مردم آنها را از نظام مأیوس و جدا کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: فشارهای اقتصادی به مردم نظام اسلامی ادامه فتنه 88 است که می‌خواهند آن پروسه را تکمیل کنند اما این خیالی باطل است چون مردم در مقابل این تهدیدات ایستادگی می‌کنند.

وی در پایان گفت: اگر معیشت مردم در اولویت قرار گیرد و با مفاسد اقتصادی برخورد شود و برای کنترل بازار از بروز بازار سیاه جلوگیری شود این دوران را که جهاد اکبر است با موفقیت طی می‌کنیم.

انتهای پیام/89019/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول