اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر آغاز شد

برگزاری مسابقات رباتیک دانش‌آموزان کرمان

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی مسابقات رباتیک دانش‌آموزان استان کرمان گفت: از صبح امروز مرحله استانی مسابقات رباتیک مدارس سراسر کرمان در محل سالن ورزشی شهید ضیاء در حال اجرا است.

برگزاری مسابقات رباتیک دانش‌آموزان کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد رنجبر با تبریک فرا رسیدن ایام فرخنده دهه فجر در آغاز این مسابقات اظهار داشت: این مسابقات در سه رشته و سه دوره تخصصی با عنوان نفت کاپ ولایت و یادواره شهدای جهاد علمی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در رشته هایربات جنگجو، ربات فوتبالیست و ربات رالی باهم به رقابت می‌پردازند، افزود: این مسابقه در واقع آشنایی و پیش زمینه‌ای برای راهیابی دانش‌آموزان علاقمند به مسابقات کشوری نات‌کاپ شریف است.

رنجبر خاطرنشان کرد: دور کشوری این مسابقات با حضور افراد و گروه‌های برتر مسابقات استانی با همکاری دانشگاه صنعتی شریف در تهران برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی مسابقات رباتیک کرمان بیان داشت: دور کشوری مسابقات رباتیک کشور هر ساله با حضور بیش از 3 هزار نفر از علاقمندان و برترین‌های رباتیک مدارس کشور برگزار می‌شود و دانش‌آموزان به صورت آزاد می‌توانند فردی یا گروهی در این دوره به رقابت به پردازند.

وی با اشاره به اینکه در پایان این مسابقات جوایزی به صورت نقدی به افراد و گروه‌های برتر اعطا می‌شود، افزود: در حال حاضر 12 نفر داوری این رقابت‌ها را بر عهده دارند.

رنجبر ابراز داشت: به زودی طی مراسمی که به مناسبت ایام مبارک دهه فجر توسط اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار می‌شود، نفرات برگزیده اول، دوم و سوم و همچنین فنی‌ترین و خلاق‌ترین ربات از سوی هیئت داوران معرفی می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: اندازه، وزن و قطعات استفاده شده در ربات‌ها طبق مقررات در سایت رباتیک ایران به شرکت کنندگان اعلام شده است.

انتهای پیام/2446/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول