اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

30 آذرماه جاری

چهارمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی در یزد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: چهارمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی به همت بنیاد نخبگان یزد، سازمان آموزش و پرورش، پارک علم و فناوری و سازمان فنی و حرفه‌ای یزد در 30 آذرماه جاری در یزد برگزار می‌شود.

چهارمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی در یزد برگزار می‌شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان یزد،  سید امین درخشان با بیان اینکه چهارمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی به همت بنیاد نخبگان یزد، سازمان آموزش و پرورش، پارک علم و فناوری و سازمان فنی و حرفه‌ای یزد در 30 آذرماه جاری در یزد برگزار می‌شود، اظهار داشت: مسابقات رباتیک دانش‌آموزی امسال با رشد کیفی همراه بوده به نحوی که تعداد رشته‌های قابل رقابت در این مسابقات افزایش یافته است.

مسئول برگزاری این مسابقات عنوان کرد: در این دوره شرکت‌کنندگان در هشت رشته رقابت می‌کنند در حالی که در دوره اول رقابت در دو رشته، در دوره دوم در سه رشته و در دوره سوم در پنج رشته بوده است.

وی ادامه داد: این مسابقات در رشته‌های ربات مسیریاب، ربات فوتبالیست، ربات جنگجو، ربات رالی، ربات حل ماز، ربات شکارچی نور و ربات نمایشگاهی برگزار می‌شود و برای هر رشته نیز قوانین جداگانه‌ای در حوزه دانش‌آموزی تعیین شده است.

درخشان اضافه کرد: از لحاظ کمی نیز با توجه به شرکت 300 دانش‌آموز در دوره قبل مسابقات رباتیک، پیش‌بینی می‌شود در این دوره بیش از 500 دانش‌آموز شرکت کنند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات، گفت: ارتقای سطح علمی و خلاقیت و نوآوری دانش‌آموزان، تقویت کار گروهی، آشنایی با فناوری نوین، آشنایی با رشته‌های جدید دانشگاهی و فراهم ساختن زمینه‌ای برای خودباوری دانش‌آموزان از اهداف برگزاری این رقابت‌هاست.

درخشان، مهلت ثبت‌نام در این مسابقات را 15 آذرماه اعلام کرد و افزود: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت http://noavari.ystp.ac.ir و به صورت اینترنتی برای شرکت در این رقابت‌ها ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/2464/ح/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول