اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایلام:

بررسی شخصیت امام راحل برای نسل جوان ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ایلام گفت: بررسی شخصیت امام راحل برای نسل جوان ضروری است.

بررسی شخصیت امام راحل برای نسل جوان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک رخداد عظیم تاریخی است.

وی ادامه داد: این رخداد نه تنها در تاریخ کشور ما بلکه در تاریخ جهان نظیری برای آن یافت نمی‌شود.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: انقلابی که نه تنها نظام شاهنشاهی را از تاریخ سیاسی ایران محو کرد بلکه ارکان نظام سلطه در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و امنیتی را به شدت به لرزه درآورد. 

لطفی تصریح کرد: انقلابی که اردوگاه غرب و شرق که نماد سلطه‌گری و ظلم و دیکتاتوری در جهان بودند غافلگیر کرد و علی‌رغم خواسته آنان به پیروزی رسید.

سیاستمداران پیش‌بینی پیروزی سریع انقلاب را نکرده بودند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی این است که این انقلاب نماد حرکت بزرگی بود که چندان امیدی به پیروزی سریع آن در میان تحلیلگران و سیاستمداران داخلی و خارجی نبود.

وی ادامه داد: تحلیلگران سیاسی هیچگاه پیش‌بینی پیروزی زودهنگام انقلاب اسلامی را نداشته و حتی پس از اوج گرفتن موج انقلاب مطمئن بودند به‌زودی شکست می‌خورند. 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: آنچه در این میان مهم است پیام و علل پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط رژیم فاسد و دیکتاتوری پهلوی است.

رهبری امام راحل مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب بود

لطفی تصریح کرد: بدون تردید مهم‌ترین عامل پیروزی انقلاب رهبری بی‌نظیر امام راحل بود، امام با دارا بودن خصایص برجسته توانست در این مسیر هم موفق شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: امام با داشتن ویژگی‌هایی از جمله شجاعت، هوشیاری، موقع‌شناسی، مردمی بودن دشمن‌شناسی، شناخت عمیق از مردم بزرگ ایران، انعطاف‌ناپذیری در برابر دشمنان و اعتماد به خداوند و امدادهای غیبی توانست بی‌نظیرترین انقلاب‌ها را در جهان معاصر رهبری کند و به پیروزی برساند. 

وی ادامه داد: متأسفانه کم‌تر به بررسی شخصیت امام پرداخته شده، نظیر امام را فقط در میان پیامبران، رسولان، صالحان و اولیای خداوند می‌توان یافت.  

امام جمعه ایلام تصریح کرد: بنابراین انقلاب او الهی و نمونه‌ای از مبعث پیامبران و رسولان الهی است.

احیای ارزش‌های متعالی اسلام بزگ‌ترین دستاورد انقلاب است

لطفی تصریح کرد: احیای ارزش‌های متعالی اسلام و برقراری عدالت و مقابله با مظاهر کفر و شرک و رفع ظلم و تبعیض از جامعه بشریت، بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب شکوهمند اسلامی امام و امت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دهه فجر، فرصت مناسبی است که باید دستاوردهای انقلاب در طول 33 سال برای مردم به‌ویژه نسل جوان بیان شود.

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به 14 بهمن سالروز فناوری فضایی اشاره کرد و افزود: یکی از پیچیده‌ترین صنعت‌های دنیا فناوری فضایی است که تنها در انحصار چند ابرقدرت دنیا است.

ایران در ردیف کشورهای دارنده فناوری هوافضا قرار دارد

وی ادامه داد: اما با تلاش جوانان برومند میهن، امروز گام‌های بلندی در زمینه هوافضا برداشته شده است.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: این دانش از انحصار چند کشور بزرگ صنعتی دنیا خارج شده و ملت بزرگ ایران به برکت انقلاب اسلامی در ردیف کشورهای دارنده صنعت هوافضا قرار گرفت.

اقدام شهردار تهران در واگذاری زمین برای احداث مسجد ایلامی‌های مقیم تهران تحسین‌برانگیز است

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش از قالیباف شهردار تهران تقدیر و تشکر کرد و گفت: شهردار تهران یک قطعه زمین به مساحت یک‌هزار و 200 متر در بهترین نقطه تهران برای ایجاد مسجدی برای ایلامیان مقیم تهران واگذار کرده است.

وی ادامه داد: ارزش اقتصادی این زمین پیش از گرانی‌های اخیر یک میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که شهردار تهران زمین مربوطه را به صورت رایگان برای احداث مسجد ایلامی‌ها واگذار کرده است.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: قرار است در این زمین مسجد بقیه‌الله اعظم و مجتمع فرهنگی مذهبی احداث شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: این اقدام خداپسندانه برای اجتماع ایلامی‌های مقیم تهران بسیار ضرورت داشت که جای تقدیر و تحسین دارد.

انتهای‌پیام/2246/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول