اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

نگران مواد اولیه دام و طیور هستیم

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران و رئیس کارگروه کشاورزی استان مازندران گفت: نگران مواد اولیه دام و طیور هستیم.

نگران مواد اولیه دام و طیور هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بهشهر، سید علی‌اکبر طاهایی صبح امروز در آیین افتتاح 95 طرح همزمان کشاورزی استان مازندران که در بهشهر برگزار شد گفت: کشاورزی، تولید، خدمت، ابتکار و خلاقیت در استان وجود دارد و بهشهر هم یکی از شهرستان‌های فعال در این زمینه‌ها است.

وی با اشاره به ایام‌الله دهه مبارکه فجر اظهار داشت: در سایه‌سار نظام مقدسی قرار گرفتیم که فلسفه آن خدمت‌رسانی است، 95 طرح کشاورزی امروز در مازندران به بهره‌برداری رسیدند و امیدواریم شاهد شکوفایی و تحول در بخش کشاورزی باشیم.

طاهایی با بیان اینکه بخش کشاورزی پایه استقلال کشور است، خاطر نشان کرد: استقلال اقتصادی تابع این بخش است که هنوز هم ما نگران مواد اولیه دام و طیور هستیم.

استاندار مازندران در پایان با اشاره به اختصاص 530 دستگاه کمباین اختصاصی دِروگر به کشاورزان مازندرانی از طریق تسهیلات دولتی، خاطر نشان کرد: در این استان ظرفیت‌های بالایی هست که اگر منابع تامین باشد به‌کار گیری می‌شوند و البته دولت هم در بخش کشاورزی توان مضاعفی گذاشته است.

استاندار مازندران، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران و هیئت همراه همچنین مسئولان و خانواده‌های شهدای شهرستان بهشهر، پیش از این برنامه، در مراسم عطرافشانی و غبارروبی گلزار شهدای بهشهر حضور داشتند و با اهدای گل و سلام و صلوات به روح همه شهدا و امام شهدا بار دیگر با آرمان‌هایشان تجدید میثاق کردند.

بهره‌برداری از 12 طرح کشاورزی در بهشهر

در ادامه، فرماندار بهشهر با اشاره به وجود 67 هزار هکتار زمین حاصل‌خیز و 72 نوع تنوع محصول در این شهرستان، گفت: با تامین آب مورد نیاز می‌توانیم سه کشت متوالی را در این اراضی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر سد گلورد به بهره‌برداری برسد انقلاب بزرگی در بخش کشاورزی اتفاق می‌افتد که باعث تقویت اقتصادی می‌شود.

رئیس کارگروه کشاورزی شهرستان بهشهر درباره طرح‌های افتتاحی امروز در بهشهر گفت: 12 طرح با هزینه‌ای بیش از 35 میلیارد ریال از مجموع 95 طرح بهره‌برداری شده همزمان در بخش کشاورزی استان، امروز در بهشهر افتتاح شد.

به گزارش فارس، افتتاح همزمان 95 طرح کشاورزی استان مازندران به‌صورت نمادین در یک طرح مرغداری 80 هزار قطعه‌ای در بهشهر برگزار شد.

قنبرعلی امینی مدیر این مرغداری اظهار داشت: سایت مورد نظر با اشتغالزایی مستقیم 13 نفر، 17 میلیارد ریال هزینه در بر داشت که 15 میلیارد ریال آن آورده شخصی است.

امینی تصریح کرد: مصرفِ دانِ جوجه‌ها در هر دوره 400 تن است و حدود 200 تن گوشت تولید می‌شود.

وی با تقدیر از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و همکارانشان گفت: گازوئیل برای سوخت مرغداری به سختی تامین می‌شود و اگر دغدغه‌ای برای تامین سوخت نداشته باشیم به راحتی می‌توانیم سالانه بیش از یک‌هزار تن گوشت زنده تحویل بازار بدهیم.

انتهای پیام/86001/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول