اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی استان اردبیل:

اردبیل 600 واحد دامداری دارد / وجود 6 میلیون راس دام در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون در این استان 600 واحد دامداری صنعتی فعالیت می‌کند.

اردبیل 600 واحد دامداری دارد / وجود 6 میلیون راس دام در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا توانا ظهر امروز در گردهمایی دامداران صنعتی استان اردبیل اظهار داشت: ما در سطح استان حدود 6 میلیون راس انواع دام سبک و سنگین داریم که فعالان این بخش سعی می‌کنند از این ظرفیت بهره‌برداری درست داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیمی مناسب و وجود 6 میلیون واحد دامی ظرفیت خوبی در استان فراهم شده تا از این بستر به وجود آمده و توانمندی به نحو مطلوب استفاده کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل هدف از گردهمایی دامداران صنعتی استان را تبیین راهکار توسعه دامپروری در استان اعلام کرد و یادآور شد: ما سعی داریم در سایه این گردهمایی‌ها و تبیین و تشریح راهبردهای اصلی آگاهی دامپروران را در فعالیت‌های این بخش بالا ببریم.

توانا گفت:‌ بیش از 600 واحد دامداری صنعتی در استان اردبیل فعالیت دارند که تلاش در جهت فعال کردن آنها با ظرفیت کامل در دستور کار ماست.

اردبیل در تولید گوشت قرمز نهم کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با برشمردن توان و تنوع دامی استان بیان داشت: استان اردبیل در تولید گوشت قرمز رتبه نهم و تولید شیر رتبه یازدهم را دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: تسهیلاتی که از محل طرح توسعه به عنوان سرمایه در گردش دامداران پرداخت می‌شود به حد کافی و مناسب موجود است و دامداران می‌توانند از تسهیلات کم‌بهره مدت‌دار استفاده کنند.

توانا تصریح کرد: اهتمام سازمان جهاد کشاورزی بر این است تا واحدهای دامداری غیر‌فعال را فعال کند و گام‌های مثبتی در ادامه روند تولید دامی استان برداشته شود.

وی استمرار این نشست‌ها را ضروری خواند و ادامه داد: ما در تلاش هستیم تا با همراهی خود دامداران و با بهره‌گیری از حمایت‌های دولت و مسئولان استان شاهد افزایش هر چه سریع‌تر توان تولید با ظرفیت حداکثر دامداری‌ها باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این گردهمایی احمد بالا‌زاده نماینده دامداران به بیان مسائل و مشکلات دامداران صنعتی استان پرداخت و ابراز امیدواری کرد با حمایت‌های مسئولان استانی دامداری‌های نیمه فعال و راکد نیز بتوانند به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

در پایان این همایش پرسش و پاسخ با حضور نماینده بانک کشاورزی و شرکت پشتیبانی امور دام و معاونت بهبود تولیدات دامی برگزار شد.

انتهای پیام/62005/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول