اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

حرکت عظیم امام راحل جهانی است / ابعاد حرکت الهی امام تبیین شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان دماوند با بیان این‏که حرکت عظیم امام راحل جهانی است، گفت: باید ابعاد حرکت الهی امام تبیین شود.

حرکت عظیم امام راحل جهانی است / ابعاد حرکت الهی امام تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، علی‏رضا قاسمی‏فرزاد عصر امروز در مراسم گلباران تمثال بنیان‏گذار کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی که به مناسبت سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) خورشیدی بود که توانست فجر بزرگ انقلاب اسلامی را بیافریند.

قاسمی‏فرزاد با تبریک ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی افزود: امروز یکی از به یاد ماندنی‏ترین و فراموش‏نشدنی‏ترین روزها در تاریخ جمهوری اسلامی است؛ چراکه با آمدن امام خمینی(ره)، دوران سراسر ظلم و تاریکی نظام ستم‏شاهی پایان یافت و همه صفات خوب متجلی شد.

وی حرکت عظیم امام راحل را جهانی ارزیابی کرد و بیان داشت: امام عزیز با حرکت خود به دفاع از حقوق مردم، نه تنها مردم ایران و مسلمانان بلکه به دفاع از حقوق بشریت برخاست و از سال 1342 تا 1357 لحظه‏ای از حرکت الهی خود که الهام گرفته از نهضت حسینی بود، دست برنداشت.

انقلاب اسلامی از جنس دیگر انقلاب‏ها نبود

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند اظهار داشت: انقلاب اسلامی ملت ایران، یک انقلاب معمولی از جنس دیگر انقلاب‏ها نبود، بلکه یک نهضت بزرگ الهی بود که توانست انسانیت و بشریت را متحول و نظام 2500 ساله ستم‏شاهی را نابود سازد.

فرماندار شهرستان دماوند تصریح کرد: کسی تصور نمی‏کرد که ایرانی که تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از وابستگان و کشورهای اقماری بلوک غرب بود، پس از پیروزی به یک پایگاه ضد استعماری در منطقه تبدیل شود؛ به طوری که پناه مظلومان و ستم‏دیدگان عالم باشد.

وی بزرگ‏ترین ثمره انقلاب اسلامی را استقلال ارزیابی کرد و افزود: در تحقق شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» که تنها یک شعار نیست، بلکه یک راه و روش نورانی و پرفروغ است باید گفت که قبل از انقلاب اسلامی ما در هیچ زمینه‏ای استقلال نداشتیم.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: اما به یاری خداوند و به یمن وجود انقلاب، ما در ابعاد حاکمیتی، سیاسی، اقتصادی، امنیتی، علمی و فرهنگی به استقلال و خودکفایی رسیدیم و هر روز شاهد آن هستیم که عرصه‏های مختلف علم و دانش به دست دانشمندان ایران اسلامی گشایش می‏یابد.

استعدادها و توانایی‏های جوانان ایرانی پس از انقلاب بارور شد

قاسمی‏فرزاد یکی دیگر از ثمرات انقلاب اسلامی را تحقق واژه آزادی عنوان کرد و اظهار داشت: موضوع آزادی قبل از انقلاب معنی و مفهومی غیر از حیوانیت و شهوانیت نداشت، اما آنچه به عنوان آزادی بعد پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شد، شکوفا و بارور شدن استعدادها و توانایی‏های جوانان این مرز و بوم بود که امروز در عرصه‏های مختلف شاهد آن هستیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند بیان داشت: همچنین جمهوری اسلامی که مبتنی بر آرای مردم و با تأسی از احکام نورانی قرآن ایجاد شده، دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: ما این روز و این ایام را که با خون هزار شهید و ایثار جوانانمان به دست آمده و در تاریخ ثبت و ضبط شده را هر چه باشکوه‏تر گرامی می‏داریم تا موریانه‏های غفلت و فراموشی، این حماسه‏های جاودان را از ذهن و فکر ما پاک نسازند.

نظام اسلامی، نظامی بی‏نظیر در دنیاست

فرماندار شهرستان دماوند، نظام مقدس جمهوری اسلامی را نظامی بی‏نظیر در دنیا ارزیابی کرد که منشأ خیر و برکت برای همه مظلومان عالم است.

وی افزود: امیدواریم با پیروی از مقام عظمای ولایت، این جانشین خلف و فرزند صالح حضرت فاطمه زهرا(س) بتوانیم این انقلاب را به دست صاحب اصلی آن بسپاریم.

قاسمی‏فرزاد در پایان یادآور شد: دشمنان ما با فشارها و تحریم‏ها می‏خواهند ما را از مسیری که برگزیده‏ایم، منحرف سازند و تنها الگوی مبارزه با استکبار را از بین ببرند اما نمی‏دانند که نور الهی را نمی‏توان خاموش ساخت و ما به یاری خداوند، با قدرت هر چه بیشتر در این مسیر گام بر می‏داریم و به وعده الهی خواهیم رسید.

انتهای پیام/2568/ی40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول