اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون نظارت رئیس مجلس:

زندگی زیر سایه ولایت، ایران را جاودانه کرده است

خبرگزاری فارس: معاون نظارت رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران به علت اینکه در نظام اسلامی و زیر سایه ولایت فقیه زندگی می‌کنند جاودانه شدند.

زندگی زیر سایه ولایت، ایران را جاودانه کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین مظفر ظهر امروز در همایش مجمع استانی شوراهای اندیشه و همفکری شوراهای مشورتی بسیج فرهنگیان استان همدان به دستاوردهای امام در انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: در اوج تسلط دو تفکر دین‌ستیز لیبرالیسم در غرب و کمونیسم در دنیای شرق که دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند با انقلاب اسلامی جان تازه‌ای در بین ملت‌ها دمیده شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی دیانت و معنویت را در دنیای دین‌ستیز آن روز ایجاد کرد و باعث شگفتی در بین دوستان و غضب و کینه در میان دشمنان شد.

عضو بسیج مشورتی کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی در دل و جان و اندیشه حق‌طلبان دنیا نفوذ کرده است، ادامه داد: نهال نوپای نظام اسلامی اکنون به درختی تنومند تبدیل شده که برای همه حقیقت‌طلبان جهان اسوه شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی به قطع دست‌اندازی و غارت منابع کشور به دست استکبار جهانی است که باعث ایجاد غضب و کینه دشمنان علیه نظام اسلامی شده است.

مظفر با اشاره به اینکه ما باید انقلاب اسلامی را از خود بدانیم و بر آن ببالیم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی به برکت امام و خون شهدا ایران به نقطه نورانی در دنیا تبدیل شده و نظام اسلامی به ما عزت و مشروعیت داد.

وی افزود: نسل جدید در انتظار انتقال آموزه‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به خود است و معلمان مسئولیت خطیر انتقال اسوه‌های انقلاب اسلامی را به جوانان برعهده دارند.

معاون نظارت رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای امام راحل تأسیس نظام اسلامی براساس ولایت فقیه بود، اضافه کرد: امامت در راستای رسالت بود که غاصبان آن را به خلافت تبدیل کردند و مسلمانان یک هزار و 400 سال از نعمت ولایت فقیه و اوصیای الهی بازماندند تا اینکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

وی در ادامه یادآور شد: سال‌های متمادی انسان‌های حق‌طلب و علمای بزرگ زحمت کشیدند که ارتباط بین مردم و ولایت را برقرار کنند اما موفق نبودند و خدا به مردم ایران عنایتی کرد و امام راحل خط ولایت را به امامت متصل کرد.

مظفر در ادامه به وظیفه مردم در شکرگذاری نعمت ولایت اشاره کرد و گفت: نعمت ولایت و رهبری در استمرار راه امامت و ولایت ائمه است و نظام اسلامی بر این مبنا ایجاد شده و از افتخارات ما این است که در نظامی زندگی می‌کنیم که آموزه‌های دینی به دست نماینده امام زمان در جامعه اجرا می‌شود.

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: مردم ایران به علت اینکه در نظام اسلامی و زیر سایه ولایت فقیه زندگی می‌کنند جاودانه شدند.

معاون نظارت رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه به توطئه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: در طول 34 سال گذشته تنها عاملی که انقلاب اسلامی را از توطئه‌ها، ترفندها و فتنه‌های دشمنان نجات داد و به سلامت عبور کردیم اتصال آرمان‌های انقلاب اسلامی به ارزش‌های الهی بود.

وی به یکی دیگر از دستاوردهای امام راحل در تأسیس نظام اسلامی اشاره کرد و افزود: تأسیس نظام اسلامی براساس دو رکن جمهوریت و اسلامیت دستاوردی نو و خلاقانه در دنیای سیاست بود.

مظفر ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیای سیاست فرهنگ و تمدن نوینی را فراروی انسان‌های حق‌طلب قرار داد.

*اسلامیت نظام به جمهوریت آن روح می‌‌بخشد

وی تصریح کرد: اسلامیت نظام مشروعیت‌بخش انقلاب اسلامی و حقانیت آن است و جمهوریت به بدنه اجتماعی و خدمت‌گذاری به مردم و جلب مشارکت مردم برای قوام نظام الهی تأکید دارد.

عضو بسیج مشورتی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: اسلامیت نظام به جمهوریت روح می‌بخشد و روحی که در کالبد نظام اسلامی با قدرت بیشتر برای ایستادگی نظام حرکت می‌کند و وجود اسلامیت و جمهوریت ملزوم یکدیگر است.

وی با بیان اینکه جمهوریت مشروعیت‌بخش نیست و بلکه مقبولیت نظام را ایجاد می‌کند، در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در غرب مشارکت سیاسی را حق مردم می‌دانند اما در ایران حق و تکلیف است و باید به نحو احسن انجام شود.

مظفر اضافه کرد: دردمندی و احساس مسئولیت در نظام اسلامی از ویژگی‌های افراد است که همین موجب ماندگاری این نظام شده است.

معاون نظارت رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با طرح سئوالی مبنی بر اینکه غرب مدعی دموکراسی، آیا میزان مشارکتی اندازه ایران در انتخابات دارد؟ گفت: البته که این طور نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه معنویت‌گرایی در سیاست از دیگر دستاوردهای امام در ایجاد نظام اسلامی بود: در نظام‌های غربی سیاست را به مثابه فریب، ترفند زدن به دیگران، حقه‌بازی می‌دانند و این در حالی است که نظام اسلامی خط بطلانی بر این تفکرات کشید.

مظفر در ادامه به بداخلاقی‌های سیاسی در جامعه اشاره کرد: رقبای سیاسی که در عرصه انتخابات وارد می‌شوند باید از تهمت، فریب‌کاری و دشنام به یکدیگر دوری کنند زیرا این رفتارها شایسته نظام الهی و انقلاب اسلامی نیست.

وی اضافه کرد: نظام اسلامی نظامی است که شایستگان در رأس آن قرار دارند و پول و تبلیغ‌های کاذب نباید تعیین‌کننده باشد و احساسات باید تابع عقلانیت باشد و در کل فضای سیاسی کشور باید تلطیف شود.

معاون نظارت رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: ارزش ما این است که همان آرمان‌های الهی را حفظ کنیم و تمسک به آرمان‌های الهی و ولایت فقیه یکپارچگی مردم را حفظ می‌کند.

وی به برخی چهره‌های سیاسی که از آرمان‌های نظام اسلامی فاصله گرفتند اشاره کرد و بیان داشت: افرادی چون گنجی و مهاجرانی به خاطر فاصله گرفتن از آرمان‌های الهی به ذلت و خواری افتادند.

مظفر به ایستادگی و مقاومت در مقابل تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: استقامت و ایستادگی در برابر فشارهای اقتصادی دشمنان در راستای اهداف انقلاب اسلامی رمز پیروزی ملت ایران است.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول