اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ملایر:

کسی که از ولایت دوری کند به مقصد نمی‌رسد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت ملایر گفت: همه ارکان اسلام بر پایه ولایت مداری تفسیر می‌شود و کسی که از آن دوری کند به مقصد نمی‌رسد.

کسی که از ولایت دوری کند به مقصد نمی‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان در مراسم افتتاح طرح ولایت دانشجویان استان همدان در دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه اسلام بر پایه چندین رکن بنا نهاده شده است، افزود: بنا به فرموده امام محمد باقر(ع) اسلام بر پنج پایه مهم، نماز، زکات، حج، جهاد و ولایت پایه‌گذاری شده که مهم‌ترین رکن از این ارکان ولایت است.

وی با اشاره به اینکه ولایت‌مداری انسان را به راه مستقیم راهنمایی می‌کند، افزود: همه ارکان اسلام بر پایه ولایت مداری تفسیر می‌شود و کسی که از آن دوری کند به مقصد نمی‌رسد.

امام جمعه موقت ملایر طرح ولایت دانشجویی را پر ثمر خواند و افزود: این ولایت است که وقتی مطرح می‌شود و نشر پیدا می‌کند ثمرات آن پرورش انسان‌هایی خواهد شد که امروز برای نظام اسلام و انقلاب دلسوزانه تلاش می‌کنند.

وی اظهار داشت: هیچ طرح و رشته‌ای بدون مبانی جلو نمی‌رود و هر طرحی بر اساس مبانی اسلامی پایه گذاری شود انسان را به درجات بالا می‌رساند، در غیر این صورت مسیر آن اشتباه است.

فاضلیان تصریح کرد: اسلام بر پایه مبانی الهی برپا شده که ولایت از اصول اصلی آن است و مبانی اسلام مافوق بوده و بالاتر از آن وجود ندارد.

وی در ادامه طرح ولایت را استمرار حرکت امام خمینی (ره) برشمرد و گفت: ادامه این طرح پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های امام و رهبری است که وظیفه دانشجویان طرح ولایت را سنگین‌تر می‌کند.

امام جمعه موقت ملایر دانشگاه ملایر را فیضیه دانشگاه‌های استان همدان خواند و افزود: این دانشگاه در همه امور به ویژه در امور فرهنگی در استان پیشتاز است.

در ادامه رئیس دانشگاه ملایر نیز به ارزش بسیج در کشور اشاره کرد و گفت: بسیج از دوران جنگ شروع نشد بلکه روحیه بسیجی میان مردمی بود که برای پیروزی انقلاب اسلامی سال‌ها در زمان رژیم طاغوت ایثارگری کردند و انقلاب را به رهبری امام، به پیروزی رساندند.

بهمن امانی اظهار داشت: دشمن در هشت سال دفاع مقدس از طریق جنگ سخت به کشور ما حمله کرد، اما امروز دشمن در خانه‌های مردم رخنه کرده و مبارزه در عرصه فرهنگی کاری دشوار است که نیاز به هوشیاری و مراقبت فراوان دارد.

وی خطاب به دانشجویان طرح ولایت گفت: کار رزمندگان ما در جنگ هشت ساله دشوار بود اما کار شما دشوارتر است چرا که دشمن امروز در هر جایی وجود دارد.

رئیس دانشگاه ملایر گفت: وظیفه بسیجی امروز، به مراتب هزاران بار سنگین‌تر از بسیجی دیروز است و در این راستا طرح ولایت می‌تواند راه‌گشای بسیاری از مسائل در مبازره با تهدیدات و جنگ نرم دشمن باشد.

وی تصریح کرد: امروز دشمن با حرکت‌هایی چون تحریم اقتصادی ملت ایران سعی دارد مردم را از نظام و انقلاب دلسرد کند که تنها راه مبارزه با دشمن مقاومت و حرکت در مسیر رهبری است چرا که ملت ایران صحنه‌های سخت‌تر از این را نیز پشت سر گذاشته است.

امانی در پایان بر وحدت انسجام و حضور پر شور مردم در همه صحنه‌ها به ویژه راه‌پیمایی 22 بهمن و انتخابات آینده رئیس جمهوری و شوراهای اسلامی تأکید کرد و گفت: در این راستا دانشجویان در بصیرت افزایی مردم نقش مهمی دارند.

دانشگاه ملایر از 11 تا 20 بهمن ماه سال جاری به مدت 10 روز میزبان 205 دانشجوی دختر و پسر دانشگاه‌های سراسر استان در طرح ولایت است.

انتهای پیام/89013/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول