اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

برای ورود به کشاورزی مقاومتی باید از اعتبارات دولتی چشم‌پوشی کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‎رضوی گفت: برای ورود به عرصه‌های کشاورزی مقاومتی باید از اعتبارات دولتی و بودجه‌های عمرانی چشم‌پوشی کنیم.

برای ورود به کشاورزی مقاومتی باید از اعتبارات دولتی چشم‌پوشی کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان‎رضوی، سید محمد طباطبایی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی کشاورزی مقاومتی اظهار داشت: باید برای ورود به عرصه‎های کشاورزی مقاومتی به گونه‎ای رفتار کنیم که از اعتبارات دولتی و بودجه‎های عمرانی چشم‌پوشی کنیم و مدیریت کلان کشاورزی را از مدیریت هزینه‎ای به مدیریت فنی و ترویجی تغییر جهت دهیم.

وی ادامه داد: هدف‎گذاری در اقتصاد مقاومتی به معنای استفاده از توان بالقوه بخش‎های درآمدزای اقتصادی تعریف شده و در کشاورزی اقتصادی نیز اصل بر استفاده از توان‎های فنی کشاورزی بلااستفاده است و همه باید تلاش کنیم که این توان‌ها را شناسایی و در سطح منطقه و استان ترویج کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: استفاده از انرژی‎های نو و تجدیدپذیر، بهره‎برداری از منابع سنتی تولید آب، یافتن منابع تغذیه‎ای تولید ورمی کمپوست و کمپوست‎های گیاهی و جایگزین کردن کمپوست‎های گیاهی با کودهای شیمیایی، تکمیل زنجیره‎های تولید، یافتن حوزه‎های جدید صنایع زیربخش کشاورزی نظیر تولید کنسانتره‎های محصولات باغی، یافتن حوزه‎های نوین مصرف و تولید و صادرات محصولات فرآوری شده دامی و زراعی و موارد اینچنینی در واقع روح حاکم بر اقتصاد مقاومتی است و جهاد کشاورزی باید در حوزه کشاورزی مقاومتی به این امر مهم بپردازد.

طباطبایی در ادامه خاطر نشان کرد: در شرایطی که اعتبارات عمرانی سازمان کفاف اجرای پروژه‎ها را نمی‎دهد، طرح کشاورزی مقاومتی را در راستای اقتصاد مقاومتی طراحی کرده‎ایم و بر این اساس حدود 800  کارشناس فنی سازمان در قالب گروه‎های ترویجی به عرصه‎های تولیدی و زراعی اعزام خواهند شد و به ترویج یافته‎های فنی می‎پردازند.

انتهای پیام/70005/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول