اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

نباید اعمال سلیقه موجب عدم ارائه تسهیلات به کشاورزان شود

خبرگزاری فارس: رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خواستار رفع موانع جذب تسهیلات بخش کشاورزی شد و گفت: نباید اعمال سلیقه موجب عدم ارائه تسهیلات به کشاورزان شود.

نباید اعمال سلیقه موجب عدم ارائه تسهیلات به کشاورزان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در نشست بررسی نحوه جذب به موقع تسهیلات طرح توسعه بخش کشاورزی از محل اعتبارات سال 90 و 91 با بیان اینکه به دنبال تبیین رویه مناسب برای جذب اعتبارات طرح توسعه از محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به عاملیت بانک سپه و اعتبارات تخصیصی به بانک هستیم، اظهار کرد: از محل اعتبارات سال90 معادل390 میلیارد ریال و اعتبارات سال91، 270میلیاردریال مربوط به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی به عاملیت بانک سپه است که تاکنون تعداد 36 طرح با تسهیلات 499 میلیارد ریال مصوب شده است که چهار طرح بالای 12میلیارد و500 میلیون ریال وبه ارزش210 میلیارد ریال و از سهم اعتبارات سال 91 بوده و بقیه نیز پایین‌تر از این مبلغ بوده است که از محل اعتبارات سال 90پرداخت می شوند.

وی با بیان اینکه متقاضیان باید طرح را براساس اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی تهیه و بعد از تصویب در ستاد شهرستان و استان و رفع نواقص و ابهامات به بانک ارسال تا در کمترین زمان اعتبارات فوق جذب شود، افزود: لازم است تا موانع جذب تسهیلات بخش کشاورزی توسط بانک سپه  مرتفع شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه بانک سپه باید در پرداخت تسهیلات کشاورزی بر اساس ضوابط تعریف شده و طبق تفاهم‌نامه امضای شده اقدام کند، ادامه داد: از نظر این سازمان، ضوابط کارگروه توسعه کشاورزی برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های توسعه کشاورزی برای شعب بانک سپه نیز مفروض است.

پرداخت وام 7 درصد به کشاورزان

وی با بیان اینکه پرداخت وام هفت درصد به کشاورزان از اعتبارات سال 90 از برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی برای توسعه بخش کشاورزی بیشتر برای طرح‌های کوچک تعریف شده است، خاطرنشان کرد: باید برای پرداخت این تسهیلات بانک‌های عامل اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهند.

محمدیان با بیان اینکه نباید اعمال سلیقه موجب عدم ارائه تسهیلات به کشاورزان شود، افزود: باید در این زمینه هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و با توجه به اینکه پرونده‌های توسعه طرح کشاورزی به اندازه کافی و بیش از سهم تخصیص یافته در استان موجود است از این رو باید سرعت پرداخت تسهیلات به کشاورزان تسریع شود.

وی با بیان اینکه سود تسهیلات اعطایی از بابت اینکه مربوط به سال 90 باشند یا 91 ، سقف تعیین شده است، افزود: براساس مصوبه کارگروه توسعه، طرح ها و پروژه های پایین تر از 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات سال90 و با سود 7درصد و برای طرح‌های بالاتر از 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات سال 91 و با سود 13درصد تسهیلات پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/60002/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول