اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور بازیگران حرفه‌ای سینما و تلویزیون

نمایش «خواستگاری» در قیروکارزین به روی صحنه می‌رود

خبرگزاری فارس: به مناسبت ایام دهه مبارکه فجر تئاتر «خواستگاری» به نویسندگی و کارگردانی جواد پارسا و با حضور بازیگران حرفه‌ای سینما و تلویزیون به مدت 10 شب در قیروکارزین به روی صحنه می‌رود.

نمایش «خواستگاری» در قیروکارزین به روی صحنه می‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، سالن اجتماعات آموزش و پرورش قیروکارزین این شب‌ها میزبان تمرین گروه کانون هنرمندان این شهرستان است تا با حضور بازیگران مطرح سینما و تلویزیون یکی دیگر از ساخته‌های جواد پارسا کارگردان قیروکارزینی برای نمایش در دهه فجر امسال برای اجرا به روی صحنه برود.

تئاتر طنز «خواستگاری» حکایت سفر یک دختر بهورز و مادرش به دلیل انتقال کاری برای خدمت در یکی از روستاهای قیروکارزین است که با رفتار و گویش عجیب محلی آنها رو‌به‌رو شده و یکی از پسران روستا نیز عاشق این دختر جوان می‌شود و به خواستگاری او می‌رود و در ادامه ماجراهای طنزی که در حاشیه حضور آنان در روستا اتفاق می‌افتد این تئاتر جذاب و دیدنی را که با هدف حفظ، تقویت، جهت‌دهی، ترویج، تبیین و معرفی گویش محلی قیروکارزین ساخته شده را به پیش می‌برد.

این نمایش با حضور و نقش‌آفرینی شهربانو موسوی همان بی‌بی معروف سریال «متهم گریخت» در نقش مادر بهورز، پریسا فصیحیانی از بازیگران نوظهور سینما و  تلویزیون در نقش بهورز و همچنین بازیگران قیروکارزینی امین پارسا، بهنام مرادی، اشکان و علیرضا پارسا، ندا کامیاب، مهرناز زادانی‌فر، فرهاد حیدری و جعفر میری و بازگشت بازیگر قدیمی تئاتر قیروکارزین قاسم رجبی پس از سال‌ها و به مدت 10 شب به روی صحنه می‌رود.

نویسنده این نمایش جواد پارسا، دستیار کارگردان ستاره مرادی از تهران، طراح صحنه و دکور اشکان پارسا و یعقوب محمدی، مدیر صحنه مریم قنبری، منشی صحنه مائده زادانی‌‌فر، گریم از محمد صادق مرادی و زهرا زمانی، یوسف موذنی روابط عمومی گروه، نورپرداز محمد صادق و بهنام مرادی، طراح لباس جواد پارسا و موسیقی نمایش کاری از گروه آوای باران به آهنگسازی غلامرضا قنبری و اجرای حسین شاکری و ناصر رستمی است.

جواد پارسا از کارگردان مطرح قیروکارزینی است که برخی آثارش در شبکه‌های ملی پخش شده و تئاترهای معروف سربداران، مدیرکل، شکنجه و مقاومت، سرنوشت، خانه و مدرسه، برزخ و خورشید کاروان را در کارنامه خود دارد.

فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلندی مانند پشت پرچین خاطره‌ها، توقف، برای هیچ، نگاه آسمانی، راه نزدیک، آشنای غریب و آثار عاشورایی زیارت، نذری، جلسه و نماز عاشورا برخی دیگر از کارهای این کارگردان پرتجربه است.

جواد پارسا به عنوان نویسنده و کارگردان ستاره‌ای مانند «شهرام قائدی» را به سینمای ایران معرفی کرده که شاهد حضور و محبوبیت این بازیگر در بسیاری از آثار سینمایی و تلوزیونی هستیم و بهروز بادروج عکاس، فیلمبردار و مستندساز که مستند «بایداق» وی از شبکه مستند سیما پخش شد نیز از شاگردان این کارگردان و نویسنده است.

به گزارش فارس، این تئاتر از شنبه چهاردهم بهمن ماه به مدت 10 روز در دو نوبت به روی صحنه می‌رود و در صورت استقبال در شهرها و شهرستان‌های دیگر نیز اجرا می‌شود.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول