اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌رضوی خبر داد

رشد 40 درصدی دریافت وجوهات عتبات عالیات در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌رضوی گفت: سال 91 تصویب ورود مجمع خیران به ستاد بازسازی عتبات عالیات بود و این امر سبب شد تا در حال حاضر 40 درصد رشد جمع‌آوری وجوهات را داشته باشیم.

رشد 40 درصدی دریافت وجوهات عتبات عالیات در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جعفر دهنوی ظهر امروز در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: ستاد بازسازی عتبات عالیات به صورت شورایی و مشورتی اداره می‌شود و ابلاغیه‌های آن به تمام استان‌ها صادر و سپس مرکز استان برای اجرا به شهرستان‌ها می‌فرستد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌رضوی افزود: برتری ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌رضوی در موضوع مجمع امور خیران است که از سایر استان‌های کشور جلوتر عمل کرده است.

دهنوی خاطر نشان کرد: سال 91 تصویب ورود مجمع خیران به ستاد بازسازی عتبات عالیات بود و این امر سبب شد تا در حال حاضر 40 درصد رشد جمع‌آوری وجوهات را داشته که نتیجه مثبت آن در ارتباط با لایه‌های مختلف است.

وی یادآور شد: قبل از سال 90 بزرگترین پروژه ستاد عتبات عالیات بارگاه موسی بن جعفر(ع) و امام جواد الائمه (ع) بود که با حضور آحاد مردم این پروژه دو سال و نیم، در مدت هشت ماه انجام شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌رضوی با اشاره به وجوهات دریافتی ستاد گفت: از نیمه دوم سال 83 تا پایان سال 89، 4 میلیارد و 320 میلیون تومان بودجه جمع‌آوری شد و در سال 90 وجوهات نقدی و غیرنقدی از 23 شهرستان آن زمان یک میلیارد و 200 میلیون تومان بود.

دهنوی تصریح کرد: از ابتدای سال 90 تا آخر آذر ماه حدود 928 میلیون وجوهات نقدی و طلا به جز ارسال محموله دریافت شده که با احتساب محموله و نیروی متخصص بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان در 9 ماهه امسال دریافت شده است.

وی با اشاره به اعزام نیروی متخصص اظهار کرد: اعزام نیروی متخصص به صورت ماموریت 45 روزه است که ثبت‌نام‌ها را انجام می‌دهند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌رضوی در ارتباط با حضور نظام مهندسی در پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: با سفارش امام جمعه مشهد که نظام مهندسی در پروژه‌ها نقش پررنگی را بازی کند؛ ستاد مصوب کرد تا هر دو هفته یک جلسه خیران با نظام مهندسی داشته و آنها به صورت مستمر پروژه‌های ستاد را رصد کنند.

دهنوی پروژه‌های ستاد را متشکل از دو نوع مشارکتی و مستقل دانست و افزود: پروژه‌های مشارکتی در نجف شامل صحن حضرت فاطمه(س) با وسعت بیش از 200 هزار متر مربع، در کربلا پروژه ارتقا گنبد امام حسین(ع) و بیمارستان حضرت زین‌العابدین(ع) و در سامرا تکمیل گنبد امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) با نصب 25 خشت طلا است.

وی یادآور شد: پروژه‌های مستقل نیز در کاظمین ایوان قبله و قریش و احداث و تکمیل ساخت داخل حرم امام موسی بن جعفر(ع) است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌رضوی تاکید کرد: بنده از اعضای شورای شهر مشهد خواستارم تا قطعه زمینی نزدیک حرم مطهر امام رضا(ع) را در اختیار ستاد بازسازی عتبات عالیات قرار دهند تا از این طریق مکان مناسبی برای حضور افرادی که از سایر کشورها مراجعه می‌کنند داشت.

انتهای پیام/70005/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول