اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در جلسه پرسش و پاسخ شورای شهر مشهد مطرح شد

ایجاد ساختمانی برای ستاد عتبات عالیات خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: امروز در جلسه پرسش و پاسخ شورای شهر مشهد ایجاد ساختمانی برای مرکز ستاد عتبات عالیات خراسان‌رضوی مطرح شد.

ایجاد ساختمانی برای ستاد عتبات عالیات خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامرضا بصیری‌پور ظهر امروز در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی سومین دوره شورای اسلامی شهر مشهد در پرسش و پاسخ ستاد عتبات عالیات خراسان‌رضوی اظهار کرد: خراسان‌رضوی از پراکنده‌کاری در شش نقطه حرمین شریفین در کاظمین و کربلا پرهیز کند البته در حال حاضر این امر تحقق یافته است.

بازسازی عتبات عالیات سبب پیوند سیاسی دو کشور عراق و ایران می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: بازسازی عتبات عالیت از فعالیت‌های معنوی است؛ اما بسیاری معتقد هستند که با بازسازی می‌توان از نظر سیاسی نیز بین دو کشور عراق و ایران پیوند ایجاد کرد و در این راستا باید موضوع بازسازی عتبات مورد توجه قرار گرفته شود.

مقایسه مطالعاتی پروژه‌ها در اهم موضوع قرار گیرد

در ادامه غلامرضا خواجی، رئیس کمیسیون مشارکت‌های کلان اقتصادی شورای شهر مشهد اظهار کرد: اکثر مواقع کارشناسی طرح‌ها به صورت عجله‌ای انجام و سبب دوباره کاری فعالیت‌ها می‌شود بنابراین با مقایسه مطالعاتی بین فعالیت‌های مشهد مقدس و قم با پی بردن به مشکلات، می‌توان آنها را تکرار نکرد.

وی خاطر نشان کرد: در کاظمین نیاز به تملک بسیار زیاد است تا بتوان آن را به درستی بازسازی کرد و بنده پیشنهاد می‌دهم تا با مطالعه طرح جامع آن در شورای شهر مشهد بتوان در این امر کمک کرد.

خواجی تاکید کرد: قابل توجه این است که رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفتند که به تازگی نظام مهندسی با آنها همکاری می‌کند و اگر در طرح جامع کار شود به نفع روند بازسازی است.

اوقاف، شهرداری و آستان قدس کمک به ایجاد ساختمان مرکز ستاد عتبات عالیات کنند

جواد داوودآبادی، رئیس کمیسیون فنی و عمرانی و طرح ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد در ارتباط با درخواست رئیس ستاد عتبات عالیات خراسان‌رضوی مبنی بر دادن قطعه زمینی به این سازمان گفت: در منطقه ثامن 500 متر مربع زمین به ستاد داده شود تا سه طبقه آن ستاد و مابقی اقامتگاه ارزان قیمت ساخته شود.

عباس شیرمحمدی، رئیس شورای شهر مشهد نیز اظهار کرد: چون ساختمان کنونی عتبات عالیات خراسان رضوی در مکان و وضعیت مناسبی قرار ندارد و باید جایگاه و حرمت آن حفظ شود با کمک شهردار، آستان قدس رضوی و اداره اوقاف یک مکان مناسب برای مرکز ستاد عتبات عالیات خراسان‌رضوی در نظر گرفته شود.

در ادامه جعفر دهنوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان‌رضوی در پاسخ به مواردی که از سوی اعضای شورای شهر مشهد بیان شد گفت: نقشه‌های داخل حرم را رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی مشاهده کرده و کارشناسی آن انجام شده است.

وی افزود: در سال 90 نیز نامه‌ای به شورای شهر مشهد فرستاده شد تا نماینده شورا در جلسات حضور یابد اما این امر تا به امروز محقق نشده است.

انتهای پیام/70005/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول