اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع شمس - 82

یوسفیان: همایش «از انقلاب تا تمدن نوین اسلامی» در مهدیشهر برگزار می‏شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر گفت: همایش «از انقلاب تا تمدن نوین اسلامی» با همکاری چند دستگاه فرهنگی در مهدیشهر برگزار می‏شود.

یوسفیان: همایش «از انقلاب تا تمدن نوین اسلامی» در مهدیشهر برگزار می‏شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر، محمدعلی یوسفیان امروز افزود: این همایش با حضور و سخنرانی دو تن از صاحب‏نظران حوزه تاریخ معاصر، انقلاب اسلامی و تمدن اسلامی برگزار می‏شود.

وی گفت: تمدن‏سازی نوین اسلامی وظیفه امروز است و باید افق نگاهمان به آینده معطوف به پی‏ریزی این تمدن انسان‏ساز باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر اضافه کرد: امروز بشر در ظلمات مدرنیته گرفتار است و تمدن غرب چون بریده از خدا و ماوراء طبیعت است، نمی‏تواند جهان امروز را از این ظلمات برهاند.

وی با تاکید بر اینکه تمدن غرب موجد این وضعیت است، افزود: اومانیسم، سکولاریسم و پوزیتیویسم مبانی غرب جدید است که راه را بر آسمان بست و تجربه چند قرن اخیر نشان داده است که این تمدن زمین را نیز به جای بهشت به جهنم تبدیل کرد.

یوسفیان اظهار داشت: این‏گونه نیست که ما مثلا به سبب نفرت از تمدن غرب یا شیفتگی به اسلام چنین نگاهی داشته باشیم، بلکه خود اندیشمندان غربی به ناکارآمدی و گرفتاری تمدن غرب اذعان دارند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهدیشهر تصریح کرد: تمدن نوین اسلامی زمینه‏ساز دوران طلایی ظهور خواهد بود و در این زمینه، انقلاب اسلامی نقش ویژه‏ای دارد و راه برون رفت از عالم غربی و ورود به عالم دینی است.

یوسفیان گفت: برای خروج از فضای مدرنیته و ورود به فضای عالم دینی، انقلاب اسلامی با همه مختصاتش چراغ راه بشر است.

وی اظهار داشت: اندیشمندان جامعه و حتی عموم افراد باید متوجه نقش تاریخی و تاریخ‏ساز خود در زمینه تمدن نوین اسلامی باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر هدف برگزاری این همایش را تبیین دیدگاه و فراگیرسازی اندیشه مهم تمدن‏سازی دانست و افزود: اگر جامعه فکری نسبت به این مهم فعال عمل نکند، ظرفیت‏های مهم ملت ایران به هدر می‏رود.

یوسفیان، دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را از توان انقلاب اسلامی و ملت ایران، تمدن‏سازی عنوان کرد و افزود: این مهم در بیانات این دو بزرگوار به وفور و به تصریح یا اشاره دیده می‏شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر از استادان حوزه و دانشگاه و علاقه‏مندان به مباحث فکری دعوت کرد تا در این همایش علمی شرکت کنند.

یوسفیان ادامه داد: همایش از انقلاب تا تمدن نوین اسلامی با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهدیشهر و بنیاد فرهنگی آیه، یکشنبه، پانزدهم بهمن ماه امسال در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی مهدیشهر برگزار می‏شود.

انتهای پیام/2249/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول