اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه استان سمنان:

بیداری اسلامی ثمره پیروزی انقلاب اسلامی ایران است

خبرگزاری فارس: مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه استان سمنان گفت: بیداری اسلامی در سایه وحدت مسلمانان ثمره پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) است.

بیداری اسلامی ثمره پیروزی انقلاب اسلامی ایران است

حجت‌الاسلام جواد صمیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان به مناسبت هفته وحدت بیان داشت: با توجه به آیه شریفه «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لاتفرقوا ...»، اگر در جامعه اسلامی وحدت حکم‏فرما باشد، فوائد بسیاری به دنبال دارد.

وی افزود: وحدت در لغت به معنای یگانگی و در معنای اصطلاحی آن، به معنای همسو شدن افراد متفاوت با هم‏دیگر و در بحث شیعه سنی وحدت به معنای کنار گذاشتن اختلافات و هم‏سویی در اصول مشترکی مانند «لا اله الا الله» و رسالت پیامبر(ص) است.

مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه استان سمنان، فوائد وحدت در جامعه اسلامی را مقاومت مقابل دشمن مشترک عنوان کرد و گفت: وحدت موجب می‌شود تا انرژی‌‌ها، استعدادها و امکانات جامعه اسلامی صرف درگیری با هم و اصطکاک‌ نشود.

صمیمی، وحدت در این مقطع حساس را موجب بازدهی بیشتر جامعه و اثرگذاری بر همه مسائل از جمله اقتصاد و سیاست دانست.

توهین به ساحت مقدس پیامبر (ص) نخستین حربه دشمنان اسلام است

مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه استان سمنان در خصوص توهین به ساحت مقدس پیامبر (ص) توسط دشمنان اسلام اظهار داشت: همواره توهین و افترا اولین حربه دشمنان اسلام علیه پیامبر و دین مبین اسلام بوده است.

وی افزود: در نخستین سال‌های بعثت، پیامبر(ص) را ساحر، شاعر، مجنون و ... خواندند و این امر به دلیل احساس خطر از جانب پیام‌های انسانی دین اسلام بود.

صمیمی از دیگر اهداف دشمنان در توهین به ساحت پیامبر (ص) را جلوگیری از رشد مباحث دینی و گسترش اسلام، تضعیف باورهای اسلامی و انسانی عنوان کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند با تضعیف باورهای ارزشی راحت‌تر به اهداف شوم دنیوی خود دست یابند.

وی تأکید کرد: توهین به ساحت مقدس پیامبر نتیجه‌ای چیزی جز وحدت مسلمین و روی آوردن مردم به اسلام ندارد.

شناخت کامل مسلمانان نسبت به هم‏دیگر راه رسیدن به وحدت است

مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه استان سمنان از جمله راه‌کارهای ایجاد وحدت را شناخت کامل مسلمانان نسبت به هم‏دیگر از ابعاد اعتقادی، داشتن رهبری واحد، آگاه و شجاع مقابل دشمن مشترک، احترام متقابل به عقاید هم‏دیگر و عدم استهزا و توهین به عقاید عنوان کرد.

صمیمی در خصوص تأثیر انقلاب اسلامی بر کشورهای مختلف اظهار داشت: تضعیف نظام سلطه و نشان دادن این باور که می‌توان مقابل نظام استبدادی ایستاد، اثبات کارایی و توانمندی دین اسلام در اداره جامعه حتی در عصر انحطاط اخلاقی و پیشرفت علوم از جمله تأثیرات مثبت انقلاب اسلامی ایران بر سایر کشورهاست.

وی از دیگر تأثیرات انقلاب ایران بر کشورهای مختلف را افشای دسیسه‌ها و جنایات نظام‌های استبدادی، ایجاد پایگاهی برای تغذیه فکری مخالفان اسلام، تشویق آنها برای استقامت تا رسیدن به حقوق واقعی، تقویت مبانی دینی در سطح بین‌المللی، ایجاد روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در میان همه ملت‌ها عنوان کرد.

مسئول تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی سپاه استان سمنان تصریح کرد: امام و انقلاب ایران توانست با کم‏ترین هزینه و به صورت مستقیم، انقلاب را به سراسر جهان صادر کرده و مردم را چنان به وحدت برساند که مقابل فرعون‌هایی مانند «مبارک» هم مقاومت کنند.

صمیمی بیان داشت: در سایه وحدت، مردم کشورها تا رسیدن به شهادت هم در میدان می‌مانند و این از برکات قیام امام (ره) است.

انتهای پیام/2249/ق40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول