اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی در گنبدکاووس: -2

دولت نیازمند حمایت مردم است

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از اول انقلاب ثابت شد، هیچ دولتی به تنهایی نمی‎تواند زمام امور را به پیش ببرد، گفت: دولت نیازمند حمایت مردم است.

دولت نیازمند حمایت مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محسن رضایی عصر امروز در همایش بصیرت، ولایت و وحدت اقوام در مسجد قائم (عج) گنبدکاووس پنج راهکار برای اداره بهتر جامعه ارائه داد و اظهار داشت: دولت اگر خواهان موفقیت در اجرای برنامه‎ها است باید با اعتماد به مردم، آنها را وارد صحنه کرده و برخی مسئولیت‎ها را به آنها بسپارد. 

وی با اشاره به اینکه برخی از کارها در کشور برعکس است، خاطرنشان کرد: در تمامی کشورها جنگ دولتی است، نه مردمی، اما ما در دنیای مدرن برای موفقیت در جنگ، آن را مردمی کردیم، همچنین در اکثر کشورها اقتصاد مردمی است، اما در کشور اقتصاد دولتی اداره می‎شود.    

* هدف رهبر انقلاب از اقتصاد مقاومتی مردمی کردن اقتصاد است

رضایی با اشاره به سیاست‎های کلان نظام در امور اقتصادی که به تأیید مقام معظم رهبری رسیده‎ است و تأکید ایشان در این امور تصریح کرد: هدف رهبر انقلاب از اقتصاد مقاومتی، مردمی کردن اقتصاد است.

وی عنوان کرد: دو راهکار دیگر در راستای اداره بهتر جامعه، انسجام و وحدت است، ما نیمه اول راه را تاکنون با تکیه بر ولایت طی کردیم و به موفقیت دست یافتیم؛ از این به بعد نیز باید با انسجام و وحدت بیشتر این مسیر را طی کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیریت صحیح را راهکار دیگر اداره جامعه دانست و افزود: مدیریت با شناخت شروع می‌شود و کسی که شناخت داشته باشد، قدرت پیش‎بینی دارد، بنابراین کسی که قدرت پیش‎بینی ندارد، نمی‎تواند جامعه را مدیریت کند. 

رضایی با بیان اینکه رعایت ارزش‎ها، اخلاق، ایثار و برادری راهکار پنجم در این زمینه است، یادآور شد: بدون توجه به این موارد نمی‎توان کاری انجام داد، برای موفقیت در کارها باید به ارزش‎های واقعی خود برسیم. 

* برای حل مشکلات جامعه اسلام باید پیامبر را الگوی خود قرار دهیم

وی با اشاره به میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت گفت: مشکلات ما ناشی از فاصله گرفتن از اسلام است، برای اینکه مشکلی در کارها ایجاد نشود، باید پیامبر را الگوی خود قرار دهیم.  

رضایی با بیان اینکه در این روزها باید شرایط ماه‎ها و سال‎های آینده را به خوبی درک کنیم، متذکر شد: اقتصاد نقطه ضعف کشور ماست و دشمنان هم با هدف قراردادن این بخش، تلاش دارند تا ملت ایران را تسلیم خواسته‎های خود کنند.  

* با اقتصاد ضعیف هم به شرط داشتن انسجام و وحدت می‎توان در مقابل دشمن ایستاد

وی تأکید کرد: با اقتصاد ضعیف هم می‎توان در مقابل دشمن ایستاد و او را شکست داد، به شرط اینکه به نقش هر یک از مؤلفه‎های انسجام، وحدت، مدیریت، مردم و ارزش‎های اخلاقی توجه شود.   

لازم به ذکر است، همایش بصیرت، ولایت و وحدت اقوام به مناسبت هفته وحدت با حضور جمع زیادی از مردم و روحانیون شیعه و سنی گنبدکاووس برگزار شد.

انتهای پیام/2307/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول