اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد کردستان خبر داد

وجود 34 نشریه در کردستان / 12 نشریه جدید در انتظار صدور مجوز

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از فعالیت 34 نشریه محلی شامل هفته‌نامه، ماهنامه و گاهنامه در این استان خبر داد.

وجود 34 نشریه در کردستان / 12 نشریه جدید در انتظار صدور مجوز

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج قباد میمنت‌آبادی در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران و روزنامه‌نگاران کردستان که در سالن جلسات مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در کنار این تعداد رسانه محلی، نمایندگی خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های سراسری نیز در راستای هدایت افکار عمومی در سطح استان تلاش می‌کنند.

به گفته وی، در حال حاضر 12 نشریه جدید در انتظار دریافت مجوز هستند که با صدور مجوز آنها تعداد نشریات مجوزدار استان به 46 مورد می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد:‌ یک خبرگزاری خاص بین‌المللی نیز در استان فعال بوده و در کنار سایر رسانه‌ها در راستای حفظ و تقویت آرمان‌های نظام اسلامی تلاش می‌کنند.

میمنت‌آبادی تصریح کرد: در حال حاضر 120 نفر در این استان عضو خانه مطبوعات هستند که 70 نفر از آنها به صورت جدی در عرصه اطلاع‌رسانی در رسانه‌های مختلف استان کار می‌کنند.

وی عنوان کرد: از سال 82 تاکنون هم 76 نفر از خبرنگاران استان زیرپوشش خدمات بیمه اجتماعی قرار گرفته‌اند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، فضای امروز رسانه استان کردستان فضایی کاملاً مطلوب است و اصحاب رسانه با انعکاس خدمات نظام و بیان وضعیت جامعه و نیز نقدهای منصفانه، همراه مسئولین و مدیران هستند.

وی در ادامه به تلاش‌های گسترده دشمنان انقلاب در قالب جنگ نرم و نقش اصحاب رسانه در مقابله با این هجمه‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از مسائلی که در عرصه خبری در سطح کشور به ویژه در مناطق مرزی باید به آن پرداخته شود، مقابله با هجمه‌های نرم و فکری دشمنان است.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان کردستان افزود: بحث جنگ نرم و تلاش‌های گسترده دشمنان در سراسر جهان وجود دارد، اما در برخی از مناطق به ویژه در کشورمان این مهم به صورت پررنگ‌تر دیده می‌شود که باید با جدیت بیشتری در راستای مقابله با آن گام برداشته شود.

میمنت‌آبادی با بیان اینکه ملت ایران تجربه موفقیت‌آمیزی در جنگ سخت دارند، اضافه کرد: در جنگ سخت میدان نبرد و دشمن مقابل کاملاً فیزیکی و ملموس بود، اما مقابله با دشمن در میدان جنگ نرم بسیار پیچیده و حساس است که نیاز به توجه به عمق موضوع را دارد و اصحاب رسانه می‌توانند در این مسیر چشم بینا و گوش شنوای مردم و مسئولان باشند.

وی با بیان اینکه هدف دشمن در این جنگ کار بر روی ذهن و قلب انسان‌هاست، گفت: تاکتیک و استراتژی اصلی دشمن در این جنگ، مهندسی اختلال در هنجارهای اجتماعی است.

به گفته وی، دشمن با مهندسی دقیق به دنبال از خودبیگانه و تهی‌کردن انسان بوده و در این مسیر از هر ابزار و امکاناتی سوءاستفاده می‌کند.

وی بصیرت‌افزایی را مهم‌ترین ابزار در برابر هجمه‌های نرم دشمنان دانست و یادآور شد:‌ اصحاب رسانه به عنوان اصلی‌ترین سربازان جنگ نرم باید در مسیر ارتقای سطح بصیرت جامعه با جدیت هرچه تمام‌تر تلاش کنند.

وی در پایان روشنگری در چنین فضایی را مهم‌ترین رسالت خبرنگاران و فعالان حوزه رسانه‌ای خواند و بیان داشت: ناکارآمد جلوه دادن نظام و پررنگ نشان دادن کمبودها و کاستی‌ها به منظور سلب ‌اعتماد مردم از مسئولان و نظام  مهم‌ترین اهداف دشمنان است که رسانه‌ها و خبرنگاران با قلم خویش واقعیت‌ها را بیان کنند تا علاوه بر شکست دشمنان، زمینه افزایش اعتماد مردم به نظام فراهم شود.

انتهای پیام/79002/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول