اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان:

ضعف‌های ورزش گیلان به حداقل می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان گیلان گفت: ضعف‌ها و آسیب‌های حوزه ورزش و جوانان گیلان با تشکیل اتاق فکر به حداقل می‌رسد.

ضعف‌های ورزش گیلان به حداقل می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد بابایی ظهر امروز در نشست اتاق فکر در سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان گیلان اهداف مهم این نهاد را در راستای حفظ سلامت، تعمیم بهداشت، رشد قوای جسمانی، کسب شادابی و نشاط، میل به موفقیت در وظایف حرفه‌ای و شغلی عنوان کرد.

وی افزود: این اهداف در نظام تعلیم و تربیت به سه گروه اهداف جسمانی، روانی و اجتماعی تقسیم می‌شوند.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه رویکرد جلسات اتاق فکر تغییر کرده است، گفت: اتاق فکر باید بتواند مشکلات ورزش را از زبان این اداره کل بشنود و با جمع‌بندی و ارائه راهکار مشکلات را برطرف کند و ورزش را توسعه دهد.

وی دلیل عقب‌ماندگی و آسیب‌پذیری در سیستم ورزش را عدم ارزیابی، بازرسی و نظارت بر زیر مجموعه بیان کرد و ادامه داد: آسیب‌ها و ضعف‌ها را باید با ارزیابی و نظارت به حداقل برسانیم.

بابایی با بیان اینکه نظارت در کار خودمان وجود ندارد و این امر باید جدی گرفته شود، افزود: هدف ما مچ‌گیری نیست بلکه اصلاح امور است و باید همه با هم صادق باشیم و درآمدها را به درستی کنترل کنیم.

به گفته وی، مجموعه دستاوردهای نشست‌های تخصصی جمع‌بندی شده و به ستاد ساماندهی استان که در استانداری است ارسال می‌شود.

این مسئول اذعان کرد: طبق ماده 41 قانون، اختیارات در حوزه جوانان مانند ازدواج، اشتغال، مسکن، اوقات فراغت و دیگر امور مربوط به آنها با ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی به اداره کل ورزش و جوانان داده شد.

وی تصریح کرد: با وجود مشکلات مالی، باید در شورای پژوهش و تحقیقات اداره کل و با همکاری دستگاه‌های متولی در امر ورزش و متخصصان اتاق فکر به صورت جزیره‌ای عمل نشود و با هم‌فکری یکدیگر مشکلات جوانان را در زمینه‌های مختلف برطرف کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان با تصریح بر اینکه انتقادها و پیشنهادها را به دلیل نواقصی که وجود دارد می‌پذیریم، خاطر نشان کرد: دیدگاه‌های اتاق فکر را برای پیشرفت و برطرف شدن مشکلات به‌ کار می‌بریم.

به گفته وی بسیاری از کارها در بدنه ورزش به یک فرهنگ غلط تبدیل شده که در حال اصلاح شدن بوده و تغییرات لازم نیز انجام گرفته است.

بابایی، فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان را در پنج حوزه ورزش‌های قهرمانی، همگانی، روستایی، حرفه‌ای و پرورشی بیان کرد و افزود: سند پنجم توسعه ورزش استان به بخش ستادی، هیئت‌ها و شهرستان‌ها ارسال شد تا اجرایی شود.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات مالی حداقل هنر ما این است که از اماکن ورزشی که در اختیار داریم به درستی استفاده کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه جلسات اتاق فکر مکان مناسبی برای نقد و بررسی فعالیت‌های هیئت‌های ورزشی خواهد بود، گفت: در هر جلسه یک رئیس هیئت را دعوت کرده و به تجزیه و تحلیل اقدام‌های آن بپردازیم و برای بهتر شدن هیئت به آنها کمک کنیم.

وی امکانات ورزش گیلان را مشخص و بودجه ورزش را محدود خواند و تصریح کرد: باید هیئت‌های متوسط را برای پیشرفت حمایت و هیئت‌های آخر را هدایت و راهنمایی کرده و در صورت نیاز در آنها تغییر ایجاد کنیم.

بابایی وظیفه دیگر اتاق فکر را ارائه ایده و تصمیم‌سازی ذکر کرد و یادآور شد: این تصمیمات توسط اداره کل اجرایی می‌شود.

به گزارش فارس، در نشست مذکور هر یک از اعضا به ارائه نظرها و پیشنهادهای خود پرداختند.

انتهای پیام/84002/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول