اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس:

استعدادهای دلفان در بخش کشاورزی باید شکوفا شوند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی گفت: استعدادهای دلفان در بخش کشاورزی باید شکوفا شوند.

استعدادهای دلفان در بخش کشاورزی باید شکوفا شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الله خدایی سوری صبح امروز در جلسه کارگروه کشاورزی دلفان با اشاره به توانمندی‌های شهرستان دلفان گفت: این شهرستان به رغم اینکه دارای پتانسیل‌های خوبی در بخش‌های کشاورزی است، متاسفانه در گذشته از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است.

وی بر احداث صنایع تبدیلی در این شهرستان تاکید کرد و افزود: با محقق شدن این امر علاوه بر رونق و توسعه بخش کشاورزی در این منطقه موجب اشتغالزایی و پیشرفت اقتصادی شهرستان نیز می‌شود.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز در این جلسه به کسب رتبه نخست استان لرستان در اجرای طرح‌های توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث می‌شود در مرحله سوم اجرای طرح علاوه بر سهمیه اختصاص داده شده، اعتبارات حوزه کشاورزی استان نیز افزایش چشم گیری داشته باشد.

اسحاق طاهری مقدم با اشاره به اینکه شهرستان دلفان یکی از شهرستان‌های حاصلخیز است، افزود: با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش‌های مختلف کشاورزی در این شهرستان می‌توان در آینده به توسعه کشاورزی آن بسیار امیدوار بود.

فرماندار دلفان نیز در این جلسه گفت: شهرستان دلفان با تولید سالانه 35 هزار تن نخود رتبه نخست تولید این محصول را در لرستان دارد که به علت نبود صنایع تبدیلی، نخود تولیدی این شهرستان به نام شهرستان‌های دیگر و با بسته‌بندی‌های مختلف به سایر نقاط کشور صادر می‌شود.

رضا دریکوند با تاکید بر اینکه درآمد 80 درصد مردم این شهرستان از راه کشاورزی به دست می‌آید، افزود: امیدواریم مسئولان ارشد استان با در نظر گرفتن پتانسیل‌های موجود در بخش کشاورزی و نیروی جوان و کار آمد در این شهرستان نسبت به تخصیص اعتبارات مناسب و اجرای طرح‌های زیربنایی نسبت به این منطقه محروم تلاش بیشتری کنند.

در ادامه احمد پور رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دلفان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهرستان دلفان دارای 120 هزار هکتار اراضی کشاورزی است، گفت: از این میزان تنها 20 درصد به صورت آبی کشت می‌شود و مابقی آن به صورت دیم است که اجرای طرح‌های آب و خاک برای افزایش این سطح امری ضروری است.

شهرستان دلفان با دو هزار و 740 کیلومتر مربع وسعت در شمال غربی استان لرستان قرار گرفته است.

انتهای پیام/2304/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول