اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار آمل تأکید کرد

لزوم آموزش کارکنان دستگاه‌ها برای مقابله با بلایای طبیعی

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار آمل گفت: کارکنان دستگاه‌ها برای مقابله با بلایای طبیعی آموزش ببینند.

لزوم آموزش کارکنان دستگاه‌ها برای مقابله با بلایای طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سیدجعفر رسولی صبح امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان آمل گفت: مدیران در حفظ و صیانت از شهر در مقابل بحران باید به شناسایی مناطق حادثه‌خیز پرداخته و آن مکان‌ها را از گزند بلایای طبیعی حفظ کنند.

این مسئول با بیان این‌که اتفاق مجدد در یک شهر به ضعف مدیریت شهری آن برمی‌گردد، افزود: شهرستان آمل تنها شهرستان در استان مازندران است که برای تشکیل ستاد مدیریت بحران اقدام کرده است.

معاون فرماندار آمل با تأکید بر این‌که مدیران سازمان‌های شهرداری باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند، اظهار داشت: باید از ساخت‌وسازهای غیرمجازی که در حریم انهار صورت می‌گیرد، جلوگیری شود.

وی هدف از تشکیل کارگروه‌های 14گانه شهرستان، در دستگاه‌های اجرایی را آمادگی کامل مدیران در مقابل حوادث غیرمترقبه عنوان کرد و گفت: مازندران با توجه به شرایط اقلیمی یکی از استان‌های پرحادثه‌خیزی است که نیاز به پیشگیری و آموزش لازم در مقابل بلایای طبیعی را دارد.

معاون فرماندار آمل با اعلام این‌که تاکنون 12 کارگروه در محوریت مدیریت بحران در داخل دستگاه‌های اجرایی شهرستان آمل تشکیل شده است، تصریح کرد: این کارگروه‌ها با ارائه سناریو به آموزش لازم کارکنان خود در مقابل حوادث طبیعی می‌پردازند.

رسولی با اشاره به این‌که پیش‌بینی، پیشگیری و آمادگی کامل در مقابل بحران، مهم‌ترین راه‌کار برای جبران خسارات خواهد بود، اظهار داشت: یکی از این راه‌کارها، لایروبی انهار و رودخانه‌ها در سطح شهر است تا خیابان‌ها دچار آب‌گرفتگی نشود.

وی تصریح کرد: کارگروه‌های تشکیل شده در دستگاه‌های اجرایی باید هر هفته در قالب گزارش کار به صورت سی‌دی، سناریوهای خود را به فرمانداری ارائه دهند.

انتهای‌پیام/86011/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول