اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان قم:

احداث کتابخانه مرکزی با تخصیص اعتبارات سرعت می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی در مرحله محوطه‌سازی و دیوارکشی قرار دارد تصریح کرد: با ادامه تخصیص اعتبارات استانی این پروژه با سرعت بیشتری احداث خواهد شد.

احداث کتابخانه مرکزی با تخصیص اعتبارات سرعت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی اسماعیلی‌طبا یکشنبه شب در همایش تجلیل و تکریم از پیشکسوتان ایثارگر فرهنگی، علمی و ورزشی که در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش ناحیه دو برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و تقارن آن با ایام الله دهه مبارک فجر اظهار کرد: استان قم در حوزه کتاب پس از تهران در دومین جایگاه کشوری قرار دارد. 

*اعطای مجوز 10 هزار عنوان کتاب

وی با تاکید بر اینکه سالانه اداره ارشاد قم 10 هزار عنوان مجوز کتاب صادر می‌کند و با فاصله زیادی از شهرهای دیگر در رتبه دوم کشوری قرار دارد، تصریح کرد: فعالیت‌های حوزه مطبوعات قم بسیار خوب است و 160 نشریه به صورت روزنامه، هفته‌نامه، ماهنامه، گا‌هنامه و نشریات تخصصی در حوزه بین‌المللی، کشوری و محلی به چاپ می‌رسند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه این اداره کل در زمینه تئاتر فعالیت‌های خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: در حوزه تئاتر استان قم ظرفیت‌ها و استعدادهای خوبی دارد و بعد از هفت سال به تئاتر فجر راه پیدا کردیم که این نشان می‌دهد حرکت تازه‌ای در حوزه تئاتر آغاز شده است. 

*سه استاد خوشنویسی قمی بین‌المللی هستند

اسماعیلی‌طبا با تاکید بر اینکه در حوزه تجسمی، هنرمندان ملی و بین‌المللی در استان قم حضور دارند اضافه کرد: سه استاد خوشنویسی بین‌المللی قمی هستند و در این عرصه فعالیت چشمگیری دارند.

وی با اشاره به اینکه در طراحی گرافیکی و نگارگری شاهد آثار خوبی از سوی هنرمندان استان هستیم تصریح کرد: در زمینه شعر آئینی که دبیرخانه مرکزی آن در قم به سرپرستی استاد مجاهدی اداره می‌شود اقدامات و فعالیت‌های قابل توجهی انجام شده است.

 *کمبود زیرساخت‌های فرهنگی در منطقه نیروگاه قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه در منطقه نیروگاه زیرساخت‌های فرهنگی کم بوده و به همین دلیل فعالیت‌های فرهنگی در این منطقه نسبت به مناطق دیگر کمتر است، اضافه کرد: در این منطقه فقط مجتمع فرهنگی نور فعالیت دارد که پاسخگوی هنرمندان این منطقه نیست.

اسماعیلی‌طبا با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی در مرحله محوطه‌سازی و دیوارکشی قرار دارد تصریح کرد: با ادامه تخصیص اعتبارات استانی این پروژه با سرعت بیشتری احداث خواهد شد.

انتهای پیام/78008/ج30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول