اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برایتونیک رشته ورزشی ابداعی ایران

مسئولان از رشته برایتونیک حمایت بیشتری کنند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن برایتونیک ایران گفت: با توجه به اینکه برایتونیک رشته ورزشی ابداعی ایران است مسئولان باید حمایت بیشتری از آن کنند.

مسئولان از رشته برایتونیک حمایت بیشتری کنند

یاسمن مؤیدی امروز در حاشیه برگزاری ششمین جشنواره زمستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: ورزش برایتونیک(الفبا) به تازگی در زیرمجموعه فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور رسمیت یافته است.

وی با بیان اینکه ورزش برایتونیک در حال حاضر در دنیا شناخته شده و الهام گرفته از خط نابینایان است، گفت: این ورزش یک ابتکار و ابداع ایرانی است و امروزه این ورزش در دنیا شناخته شده و فدراسیون ورزش همگانی فرانسه این ورزش را در همه استان‌های خود اجرایی کرده است.

رئیس انجمن برایتونیک ایران با اشاره به آموزش این ورزش در همه استان‌های فرانسه توسط خود، خاطرنشان کرد: این ورزش در چارچوب فدراسیون ورزش‌های همگانی یکی از انجمن‌های مستقل است.

وی با بیان اینکه ورزش برایتونیک برای همگان شادی و نشاط را به ارمغان می‌آورد، تصریح کرد: حدود 10 روز است که به طور رسمی مسئول انجمن برایتونیک کشور شده‌ام.

مؤیدی با بیان اینکه در بسیاری از استان‌ها دوره‌های مربیگری رشته برایتونیک تشکیل شده، از همگان خواستار شد تا از این ورزش ایرانی که در دنیا مطرح شده پشتیبانی کنند تا به این واسطه به دنیا توانمندی خود را نشان دهیم.

وی ابراز داشت: خوشحال می‌شدم از اینکه مسئولان از این ورزش ابتکار ایرانی بیشتر صحبت کنند چون مسئولان بیشتر از رشته‌های دیگر ورزشی که اکثراً وارداتی است، سخن می‌‌گویند.

مسئول انجمن برایتونیک ایران با اشاره به سال تولید ملی عنوان داشت: رشته برایتونیک یک رشته ورزشی بومی و ایرانی است که نیاز به توجه بیشتری در کشور دارد.

وی با بیان اینکه من تاکنون جوایز بسیاری را به دلیل ابتکار رشته برایتونیک در دنیا کسب کرده‌ام، خاطرنشان کرد: هفته گذشته در سنای فرانسه در همین زمینه قدردانی ویژه را گرفتم.

مویدی ضمن قدردانی از رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی برای به رسمیت شناختن رشته برایتونیک، ابراز امیدواری کرد که مسئولان کشور از این رشته ورزشی ایرانی حمایت بیشتری کنند.

وی در پایان سخنانش تأکید کرد: امیدوارم مسئولان وزارت ورزش و جوانان با حمایت‌ها و تشویق خود انگیزه‌دهی بیشتری در این راستا ایجاد کنند.

انتهای پیام/89004/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول