اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اتمام عملیات اجرایی خط تغذیه گاز روستای سلطانعلی انجام شد

ایجاد زیرساخت برای گازرسانی به مجموعه روستاهای گنبدکاووس

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت: با اتمام عملیات اجرایی خط تغذیه گاز روستای سلطانعلی، زیرساخت برای گازرسانی به مجموعه روستاهای گنبدکاووس ایجاد شد.

ایجاد زیرساخت برای گازرسانی به مجموعه روستاهای گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت گاز گلستان، رمضانعلی سنگدوینی اظهار داشت: این شرکت در ادامه روند گازرسانی به ویژه در بخش توسعه شبکه و خطوط  گاز استان موفق شد پروژه مهم خط تغذیه گازرسانی به مجموعه روستاهای سلطانعلی شهرستان گنبدکاووس را به اتمام برساند.

وی با بیان اینکه این پروژه با هدف ایجاد زیرساخت برای گازرسانی به مجموعه روستاهای گنبدکاووس اجرا شد تصریح کرد: پروژه فوق در ادامه روند اجرای توسعه خطوط تغذیه استان بوده که مبدأ آن ایستگاه 50 هزار مترمکعبی در روستای بصیرآباد در نزدیکی مرز کشور ترکمنستان و به طول 112 کیلومتر بوده که بخشی از این خط به شهرستان آق‎قلا، انبارآلوم و اینچه‎برون امتداد داشته و قسمتی نیز به سه‌راهی شهرستان علی‎آبادکتول و بخشی دیگر نیز از مسیر جاده قدیم به خطوط تغذیه شهرستان گنبدکاووس در روستای آق‎قایه منتهی می‎شود.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اجرای خط تغذیه مجموعه روستاهای سلطانعلی به اتمام رسیده و عملیات اتصال آن به شهرستان گنبدکاووس با موفقیت انجام شد، ولی حدود دو کیلومتر از مجموعه این خط در حدفاصل روستای مزرعه‎کتول لغایت ایستگاه شهرستان علی‎آبادکتول باقیمانده که این پروژه هم‌اکنون در حال اجراست.

مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت: با اتمام عملیات اجرایی، حلقه اتصال پروژه مذکور به خط رینگ پیش‎بینی شده به پایان خواهد رسید و این قابلیت را ایجاد می‎کند تا یک پایداری و بالانس نسبی را برای خطوط شبکه تغذیه ایجاد کند.

وی متذکر شد: طول خط تغذیه مجموعه روستای سلطانعلی حدود 24 کیلومتر بوده که مرحله اول آن هشت کیلومتر و مرحله دوم آن نیز 16 کیلومتر اجرا شده و در مجموع این پروژه بالغ بر 26 میلیارد ریال هزینه اعم از اجرایی و کالایی در برداشته است.

این مسئول گفت: در امتداد این پروژه تعداد پنج ایستگاه تقلیل فشار TBS گاز پیش‎بینی شده که در حال حاضر سه ایستگاه در مدار قرار گرفته و عملیات اجرایی دو ایستگاه دیگر نیز در مرحله اقدام است.

سنگدوینی با اشاره به اینکه 27 روستا و همچنین تعدادی از واحدهای صنعتی و تجاری مسیر تحت پوشش گاز طبیعی قرار می‎گیرند اذعان داشت: یکی از شاخصه‎های مهم در مسیر این پروژه، اجرای لوله‎گذاری 12 اینچ در محل عبور از رودخانه با  احداث پایه‎های بتنی و خر پاهای فلزی به طول بیش از 70 متر بوده که در نوع خود کار بسیار مهمی است.

انتهای پیام/2307/ن/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول