اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی کرمان خبر داد

تشکیل 1500 ستاد دهه فجر در روستاهای کرمان

خبرگزاری فارس: مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: یک هزار و 500 ستاد روستایی و عشایری در استان کرمان تشکیل و طی دهه فجر محافل انس با قرآن در مناطق روستایی و عشایری برگزار می‌شود.

تشکیل 1500 ستاد دهه فجر در روستاهای کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی ایمانی‌تبار پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه کمیته روستایی و عشایری دهه فجر یکی از وسیع‌ترین و مردمی‌ترین کمیته‌ها است، اظهار داشت: کمیته روستایی و عشایری‌ استان کرمان جمعیت 40.27 درصدی را شامل می‌شود.

وی جمعیت روستایی و عشایری استان کرمان را ‌یک میلیون و 242 هزار نفر عنوان کرد و افزود: 16 کمیته شهرستانی برنامه‌ریزی کاملی را برای برگزاری جشن‌های دهه فجر تدارک دیده‌اند.

ایمانی‌تبار ابراز داشت: صادق‌ترین و پاکترین مردم در روستاها هستند و با ورود وسایل ارتباطات جمعی، امکانات، فناوری جدید و زیر‌ساخت‌ها دیگر هیچ تفاوتی بین روستا و شهر‌ وجود ندارد، امروزه شعبه‌هایی از دانشگاه‌های مختلف در مراکز بخش‌ها افتتاح شده است.

وی عنوان کرد: یک هزار و 500 ستاد روستایی و عشایری در استان کرمان و مدارس شبانه‌روزی و عشایری تشکیل شده‌ که با توجه به اینکه انقلاب ما یک انقلاب قرآنی است، طی دهه فجر محافل انس با قرآن در مناطق روستایی و عشایری برگزار می‌شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی ویژه روستاییان و عشایر در دهه فجر تصریح کرد: استان کرمان در سال 89 و 90 دو‌ برگزیده در سطح کشور داشت و عدم انعکاس این خبر نشان‌دهنده مظلومیت قرآن است.

ایمانی‌تبار گفت: مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی سال جاری برگزار شده و 28 نفر برگزیده به مسابقات استانی راه‌ یافته‌اند و چهار نفر برگزیده به مسابقات کشوری 18 و 19 بهمن ماه در مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی اذعان کرد: پنجشنبه میهمانی لاله‌ها همراه با غبارروبی و عطر‌افشانی گلزار شهدای روستاها و مناطق عشایری برگزار می‌شود و طی این دهه از خانواده شهدای روستایی و عشایری تقدیر به عمل می‌آید.

ایمانی‌تبار افزود: مسئولان هر شهرستان روزانه ‌در مراسمات روستاها و مناطق عشایری شرکت می‌کنند و از نزدیک با مردم دیدار دارند و زنگ انقلاب در تمام‌ مدارس روستایی و عشایری نواخته می‌شود.

وی بیان کرد: طی این دهه رژه موتورسواران روستایی، رژه ادوات کشاورزی و مسابقات شتر‌سواری در چند منطقه استان کرمان از جمله شهر کرمان در‌ 20 بهمن ماه در بلوار 22 بهمن برگزار می‌شود.

ایمانی‌تبار گفت: در این دهه دامپزشکی خدمات ویژه‌ای از جمله معاینه دام را به صورت رایگان در روستاها و مناطق عشایری انجام می‌دهد.

وی اذعان داشت: در ایام دهه فجر عرصه محصولاتی مانند خیار سبز، پرتقال، خرما، سیب‌زمینی و پیاز توسط کشاورزان روستایی به صورت مستقیم و زیر قیمت بازار در چهار نقطه شهر کرمان از جمله فروشگاه تعاونی روستایی و عشایری در بلوار شهید صدوقی، ورودی بلوار هوانیروز، ابتدایی جاده شرف‌آباد، میدان رسالت خیابان ابوذر جنوبی و میدان خواجو ابتدای خیابان سرباز ‌توزیع می‌شود.

انتهای پیام/80018/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول