اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سال روز ورود امام خمینی (ره) به میهمن

یادواره سردار شهید علوی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد دائمی بزرگداشت سردار علوی گفت: یادواره سردار شهید مظفر علوی فرمانده اطلاعات عملیات تیپ دو لشکر 16 قدس گیلان 12 بهمن جاری در لشت‌نشا برگزار می‌شود.

یادواره سردار شهید علوی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پرویز شیرازی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای ستاد دائمی بزرگداشت سردار علوی با بیان اینکه شهدا به جامعه اسلامی حیات دادند، اظهار کرد: برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس نیاز معنوی بشر را تأمین و انسان راه مسیر سعادت را هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه سردار شهید علوی یکی از فرزندان ولایت مطلقه فقیه است، افزود: سردار علوی و هم رزمانش ندای لبیک یا امام (ره) را در صحنه عمل به نمایش گذاشتند و دشمن را تا بن دندان مسلح به زانو درآوردند.

مسئول ستاد دائمی بزرگداشت سردار علوی گفت: یادواره این سردار رشید سپاه اسلام با سخنرانی سردار حمزه فلاح فرمانده لشکر 22 بیت‌المقدس کردستان و از هم رزمان شهید در مسجد جامع لشت‌نشا از ساعت 14.30 دقیقه 12 بهمن جاری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‏‌های شهدا یکی از راه‏‌های زنده نگه داشتن خاطرات شهداست و بسیار اهمیت دارد، تصریح کرد: با برگزاری یادواره شهدا ضمن تفکر و تٱمل در کارهای خود، میزان تطبیق رفتار و کردارمان با این عزیزان و مقدار هم سویی خود با راه آنها که راه سرور و سالار شهیدان است را درک می‏‌کنیم و می‏‌توانیم بصیرت آنها در تشخیص حق از باطل را در زندگی خود پیاده کنیم.

شیرازی با اشاره به اینکه هر قدر به شهدا خدمت کنیم باز هم نمی‌توانیم گوشه‌ای از خدماتی که برای ما انجام داده‌اند، را جبران کنیم، تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا بین جوانان و فرهنگ ایثار و شهادت رابطه عمیق ایجاد شود.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره‌های شهدا، موجب بصیرت‌افزایی در بین جامعه به‌ ویژه نسل جوان می‌شود، تصریح کرد: تجلیل از شهیدان در حقیقت پایداری بر راه شهدا، آرمان‌های امام راحل و ارزش‌های اسلامی است.

مسئول ستاد دائمی بزرگداشت سردار علوی گرامیداشت شهدا به مناسبت‌های مختلف و تداوم یاد و خاطره آنها در اذهان نسل جدید را در استحکام و تقویت باورها و ارزش‌های ملی و مذهبی آنها تاثیرگذار دانست.

وی اذعان کرد: شهدای دوران دفاع مقدس نماد عزت و اقتدار ملت ایران هستند که با از خود گذشتگی تجربه موفق از وحدت، انسجام، مدیریت به‌ کارگیری تجهیزات و امکانات و اداره کشور در شرایط بحران را به جهانیان آموختند.

به گزارش فارس، شهید سید مظفر علوی در آبان سال 1344 در بخش لشت‌نشا از توابع شهرستان رشت دیده به جهان گشود و تحصیلات خود را در این شهر گذراند و با شکل‌گیری انقلاب اسلامی با رهبری عالم عالی قدر حضرت امام خمینی (ره) به سیل انقلابیون مسلمان پیوست.

سید مظفر علوی با معرفت و شناختی که به اسلام و انقلاب داشت تمام اوقاتش را صرف پایداری و حراست از نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌کرد.

او برای تداوم و پیگیری مبارزه‌ای منسجم و سازمان یافته به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رشت در آمد.

با آغاز تجاوز ناجوانمردانه دشمن بعثی عراق به حکومت نو پای ایران اسلامی عاشقانه راهی جبهه‌های نبرد شد و در کنار سربازان اسلام دلیرانه جنگید و در طول مدت عضویت در سپاه به دلیل شایستگی که از خود بروز داد به مسئول اطلاعات و عملیات تیپ دو لشکر 16 قدس گیلان منصوب شد.

سرانجام سردار علوی در آبان سال 68 به فیض عظیم شهادت نایل آمد و به دیدار معبود شتافت.

انتهای پیام/84001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول