اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری شرکت ترکیه‌ای حیات در زنجان

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان از سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری شرکت ترکیه‌ای حیات در دو مرحله در زنجان خبر داد.

سرمایه‌گذاری 300 میلیون دلاری شرکت ترکیه‌ای حیات در زنجان

محمد رئوفی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان حضور هیئت ترک در استان زنجان را زمینه‌ساز گسترش ارتباطات دو کشور دانست و اظهار داشت: ارتباط استان‌های شمال غرب کشور با کشور ترکیه به دلیلی برخی اشتراکات بیشتر از سایر کشورها بوده به طوری که 30 درصد از صادرات استان زنجان به ترکیه و 40 درصد واردات نیز از ترکیه است.

وی افزود: وجود دفتر تجاری ترکیه در اتاق بازرگانی استان و تشکیل دفتر تجاری اتاق بازرگانی زنجان در طرابوزان ترکیه در آینده نزدیک زمینه همکاری استان با کشور ترکیه را بیشتر فراهم خواهد کرد.

استاندار زنجان خواهرخواندگی شهرداری زنجان و شهرداری طرابوزان را نشان‌‌دهنده ظرفیت‌های خوب استان و ترکیه دانست و افزود: پروژه احداث پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه، صنایع فولاد، فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری در استان است.

وی به حضور و سرمایه‌گذاری شرکت پارس حیات ترکیه در شهرستان ابهر اشاره کرد و گفت: شرکت پارس حیات ترکیه برای اجرای فاز اول 150 میلیون دلار و در فاز دوم نیز 150 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده که نشان‌دهنده ظرفیت بالای سرمایه‌گذاری در استان است.

 

رئوفی‌نژاد با بیان اینکه سهمیه اشتغال استان برای سال جاری در حدود 24 هزار نفر است، افزود: تاکنون 75 تا 80 درصد سهم اشتغال استان محقق شده است.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا پایان سال بتوانیم علاوه بر تحقق تعهد استان بیش از آن نیز بتوانیم اشتغال ایجاد کنیم، تصریح کرد: با پیش‌بینی‌های انجام شده و تلاش‌های در حال انجام امیدواریم اشتغال استان به 100 تا 120 درصد تعهد برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه در زمینه اشتغال اقدامات خوبی صورت گرفته است، افزود: تلاش می‌کنیم تا بتوانیم به اهداف دولت در این زمینه برسیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‏ریزی‏های مختلفی برای دهه فجر سال‌جاری در استان زنجان صورت گرفته است، افزود: انقلاب اسلامی مال مردم است و جشن و سرور ایام دهه فجر نیز باید متعلق به مردم باشد، که در این زمینه اقدامات خوبی در استان و همه شهرستان‌های استان صورت گرفته است.

 

وی در مورد پروژه‏های عمرانی و سرمایه‎گذاری قابل افتتاح در استان به مناسبت دهه فجر خاطرنشان کرد: 712 پروژه افتتاح و 16 پروژه نیز در استان کلنگ‏زنی می‏شود.

رئوفی‏نژاد با بیان اینکه در مجموع پروژه‏های استان زنجان در دو مرحله به بهره‏برداری می‏رسد، تصریح کرد: برخی از پروژه‏ها در ایام دهه فجر و برخی نیز در خرداد‌ماه سال آینده به بهره‏برداری می‏رسد.

انتهای پیام/2308/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول