اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تولید نهال عاری از ویروس

جهرم قطب تولید نهال جنوب کشور شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره جهاد کشاورزی جهرم از ارتقای بخش کشاورزی این شهرستان به قطب تولید نهال‌های عاری از ویروس جنوب کشور خبر داد.

جهرم قطب تولید نهال جنوب کشور شد

جلال بهجو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جهرم اظهار داشت: معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های موجود بخش کشاورزی و همچنین عرضه و نمایش انواع مختلف مرکبات جهرم که به بیش از 70 رقم می‌رسد از اهداف برگزاری دومین جشنواره مرکبات در این شهرستان است.

وی ایجاد فضای مناسب در راستای رقابت سالم و سازنده میان بهره‌برداران بخش کشاورزی و بررسی مسائل و مشکلات این بخش را از دیگر اهداف این جشنواره دانست و افزود: شرایط اقلیمی موجود در جهرم این شهر را به عنوان مرکز قطب مرکبات در کشور معرفی کرده که در آن بیش از 40 نوع محصول باغی و بالغ بر 45 نوع محصول زراعی کشت و تولید می‌شود.

رئیس اداره جهادکشاورزی جهرم برگزاری جشنواره مرکبات را گامی در راستای پیشرفت صنعت کشاورزی این شهرستان دانست و ابراز داشت: برپایی این‌گونه جشنواره‌ها ضمن ارتقای جایگاه کشاورزی این شهرستان به افزایش آگاهی جامعه نسبت به ظرفیت‌های موجود این بخش کمک می‌کند.

وی این‌گونه جشنواره‌ها را فرصتی برای تعامل و تبادل نظر کارشناسی میان کشاورزان و کارشناسان، محققان، کارگزاران و مسئولان بخش‌های دولتی و غیردولتی عنوان کرد و بیان داشت: این جشنواره‌ها در توسعه صادرات محصولات بخش کشاورزی، ارتقای کیفیت و اشتغالزایی نیز نقش بسزایی دارند.

بهجو، هدایت جشنواره‌های محصولات بخش کشاورزی به سمت برگزاری جشنواره‌های مردمی با اولویت قراردادن مشارکت فعال بهره‌برداران این بخش را یک حرکت و ایده جدید عنوان کرد و گفت: نقش محوری و اصلی تامین هزینه جشنواره مرکبات جهرم را مردم و تشکل‌های کشاورزی برعهده داشته‌اند و هیچ‌گونه بار مالی برای مجموعه جهادکشاورزی به همراه نداشته است.

رئیس اداره جهادکشاورزی جهرم از ارتقای بخش کشاورزی این شهرستان به قطب تولید نهال‌های عاری از ویروس جنوب کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: امید است حضور مقامات کشوری و استانی فرصتی را فراهم کند تا نیازهای اساسی توسعه کشاورزی به ویژه تقویت همه‌جانبه مرکز تحقیقات مرکبات و تبدیل جهرم به قطب تولید نهال عاری از ویروس و همچنین خرمای مجول و... مورد تصمیم و بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/2448/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول