اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فضای سبز اصفهان خبر داد

جابه‌جایی 2 هزار اصله درخت در شهر اصفهان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان پارک‌‌‌‌‌‌‌ها و فضای سبز اصفهان گفت: با آغاز به کار پروژه تقاطع غیر‌همسطح بزرگراه شهید کشوری و شهید همت حدود 2 هزار درخت و درختچه در محدوده این پروژه جابه‌جا شده است.

جابه‌جایی 2 هزار اصله درخت در شهر اصفهان

داریوش فتحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: درخت‌های موجود در مسیر پروژه تقاطع غیر‌همسطح بزرگراه شهید کشوری و شهید همت از نوع درخت‌های ویژه بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه جا‌به‌جایی درختان موجود در محدوده این پروژه نیاز به بررسی‌های ویژه داشت، اضافه کرد: مرداد ‌ماه و شهریور‌ ماه به دلیل دمای بالای هوا به هیچ وجه فصل مناسبی برای جابه‌جایی این درختان نبوده است.

سرپرست سازمان پارک‌‌‌‌‌‌‌ها و فضای سبز اصفهان با تاکید بر اینکه با توجه به اینکه حدود 90 درصد از اراضی محدوده این پروژه پوشیده از درختان سوزنی برگ و همیشه سبز نیاز به آزاد‌سازی داشته است، تصریح کرد: این درختان دارای خصوصیات فیزیولوژیکی پرخطرترین درختان در جابه‌جایی بوده‌اند و برخی از این درختان در زمان و فصل مناسب از قابلیت جابه‌جایی برخوردار نیستند.

وی با بیان اینکه همچنین وضعیت بستر خاک در این محدوده در شرایط سنگلاخی بوده و بافت و ساختمان اصلی خاک را شیست تشکیل داده بود، ادامه داد: همچنین در زیر درختان تخته سنگ‌های بزرگ و لایه‌های غیر قابل نفوذ وجود داشته است.

فتحی تاکید کرد: با آغاز به کار پروژه تقاطع غیر‌همسطح بزرگراه شهید کشوری و شهید همت حدود 2 هزار درخت و درختچه در محدوده این پروژه جابه‌جا شده است.

وی با اشاره به اینکه برای انتقال درختان بدون بروز هر گونه آسیبی به آنها نیاز به بررسی تخصصی و علمی داشتیم، افزود: بررسی توپ ریشه‌ها، طراحی جعبه‌های بزرگ برای انتقال، انتخاب ماشین‌آلات مناسب، شناسایی هورمون‌های گیاهی و کود‌های شیمیایی و بیولوژیک قابل استفاده و نگهداری و انجام تیمارهای حفاظتی در محل نگهداری درختان از جمله اقدامات صورت گرفته برای جا‌به‌جایی این درختان به شمار می‌رود.

سرپرست سازمان پارک‌‌‌‌‌‌‌ها و فضای سبز اصفهان گفت: درختان و درختچه‌های جا به جا شده در این محدوده از جمله گونه‌های کاج تهران، کاج مشهد، کاج سیاه، سرو نقره‌ای، سر و شیراز، زیتون، زیتون تلخ، بلوط زاگرس، ژونی پروس، ابریشم ایرانی، اقاقیا و توت هستند.

وی اظهار کرد: این درختان با کم‌ترین تنش و آسیب از مسیر پروژه جابجا شده‌اند و برای کاشت به محوطه شهر‌بازی شهر رویا‌ها و سالن همایش‌های بین‌المللی منتقل شده‌اند.

انتهای پیام/2301/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول