اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی آبپخش:

آبپخش تنها شهری که سالن اجتماعات ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی آبپخش گفت: آبپخش از شهرهای پرجمعیت و مهم استان و کشور بوده که فاقد سالن اجتماعات است.

آبپخش تنها شهری که سالن اجتماعات ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، مصطفی رضایی ظهر امروز در نشست با نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خدمت به مردم و تلاش برای برطرف ساختن نیازهای جامعه از اهداف مقدسی است که در طول مسئولیت همه ما بر عهده داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش خاطرنشان کرد: در ماه‌های اخیر نماینده دشتستان در تمامی مراحل شورای اسلامی شهر را یاری رسانده‌اند و برای رفع مشکلات و نواقص شهر آبپخش پیگیری‌های گسترده‌ای انجام داده‌اند که وظیفه خود می‌دانم از آنها تشکر کنم.

رضایی ادامه داد: آبپخش دومین شهر بزرگ شهرستان دشتستان و هشتمین شهر بزرگ استان بوشهر است که با توجه به وسعت جغرافیایی و جمعیتی هنوز از بسیاری از امکانات اولیه محروم بوده و بهتر است بگوییم در محرومیت کامل به سر می‌برد.

وی اضافه کرد: باید توجه داشته‌ باشیم که برخی از مسائلی که مردم را متضرر می‌کنند، دولت را هم دچار زیان خواهند کرد و سبب تضییع بیت‌المال و سرمایه‌های ملی کشور خواهند شد که یکی از آنها جریان ایجاد کمربندی در شهر آبپخش است.

این مسئول اذعان داشت: احداث اتوبان از روستای بویری تا روستای کلل با اعتبار 130 میلیارد ریال ماحصل پیگیری‌های نماینده و اعضای شورای اسلامی شهر است که با گذشت چند ماه تنها 10 میلیارد ریال از این اعتبار روی کاغذ تصویب شده و هیچ خبری از اجرای طرح مذکور نیست.

رئیس شورای اسلامی آبپخش خاطرنشان کرد: ارتقای سطح ایمنی آبپخش از مسائل مهمی است که خاستگاه مردمی دارد و مورد تاکید تمامی مردم شهر و بخش آبپخش است و انتظار داریم با تلاش پیگیر مسئولان شهرستان و استان شاهد تحقق این امر باشیم.

رضایی گفت: فرمانده انتظامی شهرستان و استان همکاری مطلوبی از نظر ارتقای سطح امنیتی آبپخش داشته‌اند و توسعه نیروی انسانی و تجهیزات موتوری کلانتری آبپخش از اقدامات ارزشمندی است که در ماه‌های گذشته شاهد بوده‌ایم.

*تبدیل کلانتری آبپخش به فرماندهی انتظامی

وی ادامه داد: تبدیل کلانتری آبپخش به فرماندهی انتظامی بخش و استقرار پاسگاه انتظامی در روستای بنار آزادگان از مسائل مهمی است که تاثیری چشم‌گیر در بهبود وضعیت امنیتی آبپخش دارد و انتظار می‌رود این مهم مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رضایی تصریح کرد: با گذشت سه سال از ارتقای دهستان آبپخش به بخش آبپخش هنوز ادارات و دستگاه‌های اجرایی در این بخش مستقر نشده‌اند و مردم شهر آبپخش و روستاهای تابعه از ضعف سیستم اداری و فقر اداری رنج می‌برند.

وی با انتقاد از فعالیت برخی نمایندگی‌های ادارات بخش آبپخش با مدیریت ادارات بخش‌های مجاور گفت: برخی از ادارات آبپخش با گذشت مدت مذکور تحت مدیریت بخش‌های همجوار است و به اعتقاد اعضای شورای اسلامی شهر و مردم آبپخش این مسئله ظلم و جفا در حق مردم انقلابی و ولایت‌مدار آبپخش است.

رضایی اضافه کرد: در سال‌های اخیر بخشداری آبپخش فاقد کد است و مسئولان سیاسی تاکنون نتوانسته‌اند کد بخش را تخصیص دهند و مکررا با ذکر دلیل محرمانه بودن پیگیری‌های شورای اسلامی شهر را به زمان‌های بعد موکول می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش اضافه کرد: ایجاد روشنایی در پل کلل از مصوباتی است که از سه سال پیش باید اجرایی می‌شد و بعد از نصب 17 پایه روشنایی در این مسیر عملیات اجرایی این طرح به طور کامل رها شده است.

رضایی با تاکید بر ضرورت اجرای این طرح گفت: عدم روشنایی در محور ورودی شهر و پل کلل در ماه‌های گذشته تصادفات و حوادث ترافیکی زیادی به همراه داشته است و انتظار داریم مدیران استانی و شهرستانی با اولویت خاص به این مسئله توجه داشته باشند و پیگیری‌های شورای اسلامی شهر آبپخش را بدون نتیجه نگذارند.

*شهری فاقد سالن اجتماعات

وی ادامه داد: این شهر فاقد سالن اجتماعات مناسب برای برگزاری مراسم‌ها و جلسات عمومی و گسترده است و این مسئله بسیاری از جلسات را دچار اخلال کرده و سبب لغو برخی از جلسات و نشست‌های عمومی یا محدودیت برگزاری جلسات شده است.

رضایی گفت: ایجاد جاده دسترسی به باغات و نخیلات منطقه آبپخش یکی از نیازهایی بوده که در سال‌های متمادی خواسته کشاورزان بوده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون جاده‌های خاکی یا شنی راه دسترسی به باغات شهر آبپخش هستند که سبب افت کیفیت محصولات و عدم دسترسی به باغات و نخیلات در ایام بارانی و فصل زمستان به دلیل وضعیت نامطلوب راه‌ها می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش گفت: آگهی مزایده زمین‌های سازمان آب‌ منطقه‌ای در آبپخش نگرانی خیل عظیمی از کشاورزان آبپخش و دشتستان را به دنبال داشته و از نماینده استان انتظار داریم با پیگیری‌های لازم مانع انجام این کار و واگذاری این اراضی شوند.

رضایی خاطرنشان کرد: اداره آبیاری هویت، شناسنامه و سنبل کشاورزی و کشاورزان منطقه است و کشاورزان منطقه آبپخش و دشتستان سال‌های سال در این زمین‌ها به فعالیت کشاورزی اشتغال داشته‌اند و وضعیت ایجاد شده فعلی و آگهی مزایده این زمین‌ها موجی از نگرانی را برای کشاورزان ایجاد کرده است.

وی با انتقاد از وضعیت آب شهر آبپخش بیان داشت: وضعیت آب آبپخش مطلوب نیست و در طول هفته در مراحل مختلف شاهد قطع آب و افت فشار آب در مناطق مختلف شهر هستیم که این مسئله نارضایتی عمومی شهروندان را به دنبال داشته و مسئولان آب استان باید به این مسئله توجه جدی داشته باشند.

*ارتقای آبپخش به شهرستان

رضایی یادآور شد: احداث منبع ذخیره آب متناسب با وسعت و جمعیت برای پاسخگویی به اختلالات ایجاد شده در شبکه آبرسانی شهر آبپخش از ضروریاتی است که باید به آن توجه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر آبپخش اضافه کرد: ارتقای آبپخش به شهرستان از حقوق حقه مردم آبپخش است و از نماینده استان انتظار داریم برای تحقق این حق مردم تلاش کنند.

رضایی به فقر بهداشتی در شهر آبپخش اشاره کرد و افزود: شهر آبپخش فاقد بسیاری از امکانات بهداشتی مثل دستگاه‌های رادیولوژی، سونوگرافی، ارتوپدی و ... است و مردم برای برخورداری از امکانات بهداشتی با تنگناهای مختلف روبه‌رو هستند و به اجبار به مرکز شهرستان یا بخش‌های مجاور سفر می‌کنند.

انتهای پیام/2451/ز40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول