اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار گیلان

نخستین شورای گفت‌وگو در گیلان تشکیل شد

خبرگزاری فارس: نخستین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش ‌خصوصی با حضور استاندار گیلان و رئیس اتاق بازرگانی استان تشکیل شد.

نخستین شورای گفت‌وگو در گیلان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، استاندار گیلان صبح امروز در نخستین جلسه شورای گفت‌وگو در محل کار وی، با اشاره به اهمیت تشکیل این شورا اظهار کرد: تشکیل این شورا اقدامی مهم در راستای تعامل بین بخش خصوصی و دولت است.

کیهان‌ هاشم‌نیا با بیان اینکه در گذشته مکان و محافلی برای نشست‌های بخش خصوصی و دولت رسمیت و جذابیت نداشت، تصریح کرد: فضا برای بیان یکسری موارد با بخش خصوصی به صورت غیرهماهنگ بود و اکنون با تشکیل شورای گفت‌وگو فضای مناسبی برای طرح مسائل ایجاد شد و امکان پاسخگویی فراهم آمد.

وی عضویت چهار نماینده مجلس در شورای گفت‌وگو را نشانه اهمیت فعالیت این شورا دانست و تصریح کرد: شورای برنامه‌ریزی دارای دو عضو نماینده مجلس است و عضویت چهار نفر در شورای گفت‌وگو نشانه اهمیت فعالیت آن است.

استاندار گیلان شورای گفت‌وگو را فضای شفاف‌سازی خواند و اذعان کرد: بهبود فضای کسب و کار نیازمند مقررات‌زدایی و اصلاح آن در بخش سرمایه‌گذاری است و شورا این فرصت را ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های مربوط به بهبود کسب و کار در سطح ملی تدوین و منتشر می‌شود، افزود: این امر در سطح استان وجود ندارد و باید کسب و کار دارای شرایط خاصی باشد.

هاشم‌نیا تدوین شاخص‌های استانی برای کنترل فضای کسب و کار را از موارد مهمی ذکر کرد که باید از شورای گفت‌وگو طلب شود.

وی با تصریح بر اینکه در شورای گفت‌وگو باید برخی از بخش نامه‌ها و ضوابط به نظرخواهی گذاشته شود، خاطر نشان کرد: پس از آن در دبیرخانه به صورت کارشناسی بررسی و سپس تصمیم‌گیری انجام می‌شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه در جلسه مذکور آیین‌نامه قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار تصویب شد، یادآور شد: در جلسه‌های بعدی شورا وارد دستور جلسه و سپس کارشناسی و نظرسنجی می‌شویم.

وی هماهنگی بین دولت و بخش خصوصی را یکی از ویژگی‌های مهم تشکیل شورای گفت‌وگو نامید و ادامه داد: تشکیل این شورا امکان تصمیم‌گیری در فضا و زمان‌ها را فراهم کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه تشکیل شورای گفت‌وگو طبق ماده 75 برنامه پنجم توسعه تشکیل شده است، گفت: به استناد ماده 13 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار که تشکیل این شورا با ریاست استاندار را مورد تاکید قرار داده است، به منظور تبادل‌نظر دولت و بخش‌های خصوصی و تعاونی و تسهیل فعالیت‌های اقتصادی این بخش‌ها، شورا تشکیل شد.

هادی تیزهوش تابان، بررسی و برطرف کردن موانع کسب و کار و اتخاذ تصمیم موثر برای اقدام‌های لازم در چارچوب قوانین و مقررات موجود و ارائه پیشنهادها و راهکارهای اجرایی مناسب به مراجع ذ‌ی‌ربط را از دیگر اهداف تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در گیلان ذکر کرد.

وی افزود: قانون شورا می‌تواند کمک موثری در برطرف کردن مشکل کارآفرینان و بخش خصوصی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گیلان، انجام کار کارشناسی در شورا را در برطرف شدن مشکلات اقدام‌های خدماتی به صورت سویه تاثیرگذار دانست.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: امروز تشکیل شورای گفت‌وگو، یک جلسه ابتدایی و توجیهی است که بخش خصوصی بتواند در این شورا و برنامه متوازن درخواست‌های خود را ارائه دهد و قوای سه‌گانه کشور به مشکلات رسیدگی و محیطی را در کسب و کار ایجاد کند که روند رو به رشد و بالنده‌ای داشته باشد.

محمدحسین اصغریان، بررسی مشکلات بخش خصوصی را از دیگر اهداف تشکیل شورای گفت‌وگو ذکر کرد و افزود: تاکنون بالغ بر 10 جلسه شورا در سطح ملی برگزار شد و گیلان جزو استان‌های پیشرو در برگزاری این شورا است.

وی آیین‌نامه شورا را دارای تغییرات جزئی دانست و یادآور شد: بندبند این آیین‌نامه پس از قرائت به تصویب می رسد.

این مسئول تشکیل شورا را در بهبود مستمر محیط کسب و کار و تعامل بیشتر بین فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولت تاثیرگذار دانست.

به گزارش فارس، شورای گفت‌وگو دارای 25 عضو ثابت و دایمی بوده که با حضور مسئولان دستگاه‌ها و یا نهادها به صورت موردی و غیردایمی، تعداد اعضا افزایش می‌یابد.

استاندار گیلان رئیس این شورا است.

انتهای پیام/2300/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول