اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک؛

شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی کردستان و دولت تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: تشکیل شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی کردستان و دولت در جلسه کمیسیون اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی سنندج مطرح و قرار است به زودی تشکیل شود.

شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی کردستان و دولت تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، یکی از اعضای هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی سنندج ظهر امروز در هفتمین کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی سنندج، اظهار کرد: این شورا با هدف ایجاد تعامل بیشتر بخش خصوصی و دولت در راستای حل مسائل و مشکلات بخش کشاورزی تشکیل می‌شود.

وی افزود: این شورا به منظور طبقه‌بندی نگرانی‌ها و مشکلات بخش کشاورزی در اتاق و در میان گذاشتن آن با استاندار و مسئولان دولتی صورت می‌گیرد.

علوی پیشنهاد اصلاح، حذف یا وضع مقررات اعم از آئین‌نامه، بخشنامه، دستورالعمل، شیوه‌نامه یا رویه اجرایی در راستای بهبود محیط کسب و کار در استان و نظارت بر اجرای کامل و صحیح قوانین و مقررات و نیز نظارت بر قراردادهای دستگاه‌‌های اجرایی استان را از مهم‌ترین وظایف این شورا عنوان کرد.

وی افزود: زمینه‌سازی برای شناسایی واحدهای تولیدی مشمول پرداخت مالیات با همکاری تشکل‌های اقتصادی مستقر در استان به منظور دریافت مالیات از فعالان اقتصادی و تعیین و انتشار اطلاعات آماری مورد‌ نیاز برای فعالان اقتصادی استان از دیگر وظایف شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت است.

استاندار، معاون برنامه‌ریزی استاندار، رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، رئیس سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت یکی از بانک‌های تخصصی و بالاترین مقام سازمان‌ها یا دستگاه‌هایی که موضوع مربوط به آنها در دستور کار شورا قرار بگیرد از ترکیب اعضای شورای استانی این شورا هستند.

همچنین نمایندگان مجلس، مسئولان ارشد دادگستری، رئیس اتاق تعاون و رئیس مجمع صنفی استان و هشت نفر از روسای تشکل‌های تعاونی و خصوصی و نیز شهردار مرکز استان از دیگر اعضای شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت هستند.

جلسات عادی شورای استانی هر دو هفته یکبار و دیگر جلسات نیز بر اساس درخواست سه نفر از اعضای شورا و موافقت رئیس شورا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول