اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان خبر داد

تشکیل شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان از تشکیل شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی به‌زودی در این استان خبر داد.

تشکیل شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، هادی تیزهوش تابان در همایش ملی صادرات با تبریک این روز به تجار و بازرگانان گیلان اظهار کرد: اهمیت و جایگاه صادرات غیر نفتی سبب عزت نفس و غرور ملی است.

وی به بررسی مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان در روز ملی صادرات اشاره کرد و افزود: روز ملی صادرات بهانه‌ای برای ترویج فرهنگ صادرات است ضمن اینکه از تلاش‌های واحدهای تولیدی، خدماتی، صنعتی و مهندسی در این روز قدردانی می‌شود.

تیزهوش تابان با اشاره به تصویب قانون کسب و کار در سال گذشته در مجلس، تصریح کرد: فضای کسب و کار در جامعه با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری باید ویژه باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان از تشکیل شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولتی به‌زودی در این استان خبر داد و بیان کرد: موانع صادراتی باید با خرد جمعی برطرف شود.

وی خواستار تعریف مشخص از مسایل صادراتی شد و ابراز کرد: امیدواریم شورای مذکور بتواند راهگشای موانع برای صادرکنندگان باشد.

تیزهوش تابان به نوسان نرخ ارز اشاره کرد و گفت: ارزش متوسط اقلام صادراتی هر کیلوگرم 50 سنت است و در واردات یک دلار و 50 سنت برآورد شده و بالا رفتن نرخ ارز به نفع صادرکنندگان نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان با بیان اینکه صادرات کالای غیر نفتی در حال رسیدن به برنامه تعیین شده است، یادآور شد: دولت صادرات 52 قلم کالا را ممنوع اعلام کرده اما بیش از 200 قلم کالای صادراتی ممنوع است.

وی خواستار مشخص شدن نوع کالای ممنوع صادراتی شد و اظهار کرد: بالا رفتن نرخ ارز را باید به فرصت تبدیل کرد.

تیزهوش تابان با اشاره به اعمال تحریم‌ها در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: مردم ایران در مدت 8 سال جنگ تحمیلی نشان دادند می‌توانند خوداتکا باشند و این امر نیازمند مدیریت و تدبیر ویژه است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان شرایط کنونی کشور را ویژه خواند و تصریح کرد: صادرکنندگان باید به دنبال راهکار برای افزایش صادرات باشند.

به گزارش فارس، صادرکنندگان نمونه گیلان در همایش مذکور تقدیر شدند.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول