اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست اساتید درس دفاع‌ مقدس عنوان شد

انتخاب درس دفاع‌ مقدس توسط 226 هزار دانشجوی مازندرانی

خبرگزاری فارس: 226 هزار دانشجوی مازندرانی در نیمه اول سال تحصیلی 1391 درس آشنایی با مبانی دفاع ‌مقدس را در دانشگاه‌های مازندران انتخاب کرده‌اند.

انتخاب درس دفاع‌ مقدس توسط 226 هزار دانشجوی مازندرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری سردار کمیل کهنسال یکی از یادگاران دفاع مقدس طی سخنانی در نشست هم‌اندیشی اساتید درس آشنایی با مبانی دفاع‌ مقدس که در مسجد فاطمه‌الزهرای پارک موزه دفاع‌ مقدس مازندران برگزار شد با اشاره به نقش مازندران در دوران دفاع‌ مقدس اظهار داشت: مازندران به نسبت جمعیت، بالاترین نقش را در دوران دفاع‌ مقدس ایفا کرد و نیروهایی که از این استان به عنوان فرماندهان جنگ به شهادت رسیدند نقش تأثیرگذاری در جنگ داشتند.

وی افزود: هنوز نتوانستیم نقش مازندران را در دفاع مقدس تدوین کنیم.

کهنسال تصریح کرد: دفاع مقدس افتخارآمیزترین بخش تاریخ ملت ایران محسوب می‌شود.

وی در ادامه بر ضرورت مستندسازی دوران دفاع‌مقدس و جنبه‌های آموزشی دفاع‌مقدس تأکید کرد و افزود: در جنگی که بر علیه ما اتفاق افتاد به جنبه‌های حماسی زیادتر پرداختیم البته آنچه که حق آن بود هنوز به‌جا نیاورده‌ایم.

 

 

وی بر ضرورت توجه به سایر قلمروهای دفاع‌ مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: به جنبه‌های معنوی، اخلاقی، عقلانی و مدیریتی جنگ نیز باید توجه شود. همچنین باید به نقش فرهنگ ایمان و اخلاص، ایثار و فداکاری، استقامت، شهادت‌طلبی، عبودیت و بندگی، راز و نیاز عارفانه، تواضع و فروتنی، صبر و متانت، اعتماد به نفس، کار و تلاش خستگی‌ناپذیر، مجاهدت در همه عرصه‌ها، دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، دلسوزی برای ملت و نظام، تعهد، ولایتمداری در گفتار و کردار، تکلیف‌مداری، خدمت بی‌منت و نداشتن توقع و تکلف، آخرت‌گرایی، معنویت‌گرایی، بی‌رغبتی به مادیات در دفاع‌ مقدس توجه ویژه شود و نقش این موارد در دفاع مقدس تبیین شود.

کهنسال ادامه داد: ما در دوران دفاع‌ مقدس از غرب و شرق تقلید نکردیم. چیزی که نتیجه نبرد را به نفع ما تغییر داد دفاع عاشورایی ملت ایران بود.

گفتنی است، 226 هزار دانشجوی مازندرانی در نیمه اول سال تحصیلی 1391 درس آشنایی با مبانی دفاع مقدس را در دانشگاه‌های مازندران انتخاب کرده‌اند.

انتهای‌پیام/2296/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول