اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مصر و ترکیه شایستگی میزبانی مذاکرات 1+5 را ندارند

خبرگزاری فارس: نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: مصر و ترکیه شایستگی میزبانی مذاکرات 1+5 را با ایران ندارند و بهتر است جای دیگری برای این مذاکرات انتخاب شود.

مصر و ترکیه شایستگی میزبانی مذاکرات 1+5 را ندارند

 منصور حقیقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در روزهای اخیر مباحثی در خصوص میزبانی مصر از مذاکرات 1+5 با ایران مطرح شد که ما احساس می‌کنیم در این مقطع مذاکرات در مصر نباید صورت گیرد.

وی علت این امر را یادآور شد و خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه دولت مصر نتوانسته است آن کارآمدی لازم را برای ایجاد هماهنگی و همدلی از خود نشان دهد ما مصر را در خصوص اینکه مقدمات سفر هیئت پارلمانی ایران را به غزه فراهم نکرد ناکارآمد می‌دانیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس تصریح کرد: در این زمینه کشور مصر تنها برای هیئت پارلمانی ایران نتوانست مقدمات سفر را فراهم کند که این از یک کشور اسلامی دوست ‌رفتاری دور از انتظار بود.

حقیقت‌پور اضافه کرد: اشکال دیگری که به مصر وارد است اینکه همزمان با حضور صالحی وزیر امور خارجه در مصر متاسفانه نشستی برای واگراهای اعراب اهواز در آنجا برگزار شد و دولت مصر سعی کرد در این همایش نقش فراگیری را ایفا کند و در حقیقت این کشور علیه یکپارچگی امت اسلامی وارد عمل شد که ما این رفتار آنها را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: به همین دلایل بهتر است جای دیگری برای مذاکرات 1+5 با ایران انتخاب شود که پیشنهاد شده روسیه و یا ژنو برای این کار پیش‌بینی شود.

رئیس مجمع نمایندگان شمال‌غرب کشور بیان داشت: البته ما با میزبانی ترکیه نیز مخالفیم چرا که این کشور در ارتباط با سوریه با ما همراهی نکرد و به همین دلیل مخالف میزبانی این کشور هستیم.

انتهای پیام/62003/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول