اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش بوشهر:

1270 کلاس درس استان بوشهر هوشمندسازی شد

خبرگزاری فارس: معاونت پژوهشی، برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تاکنون تعداد 1270 کلاس مدارس استان بوشهر مجهز به امکانات سیستم هوشمند شده‌اند.

1270 کلاس درس استان بوشهر هوشمندسازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حبیب فکوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح سیستم هوشمندسازی ویژه هر سه دوره تحصیلی است، که تاکنون تعداد 1270 کلاس مدارس استان بوشهر مجهز به امکانات این سیستم شده‌اند.

وی افزود: 17 درصد کلاس‌های مدارس استان بوشهر در 17 شهرستان و منطقه به سیستم هوشمندسازی تجهیز شدند و استان بوشهر در هوشمند سازی کلاس‌های مدارس، بعد از استان البرز و شهرستان‌های تهران قرار دارد و در سال‌جاری موفق به کسب رتبه سوم کشوری شد.

فکوری با بیان اینکه در این زمینه نسبت به سال قبل رشد چهار درصدی داشتیم، تصریح کرد: مرحله اول این طرح از سال تحصیلی 89 – 88 آغاز شد که رشد دو دهم درصدی بوده است.

اختصاص 10 میلیارد ریال برای تجهیز کلاس‌های درس در استان

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در ادامه از حسنوند استاندار بوشهر به منظور اختصاص اعتبار جهت اجرای طرح هوشمندسازی کلاس‌های مدارس استان تشکر و قدردانی کرد و اظهار داشت: 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی به دستور استاندار مکتبی بوشهر به منظور تجهیز کلاس‌های مدارس به سیستم هوشمندسازی در سال‌جاری اختصاص داده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:  استاندار مکتبی بوشهر تمامی دستگاه‌های دولتی را ملزم کرده است که هر کدام چهارکلاس و 12 کلاس توسط استانداری بوشهر تا پایان بهمن ماه 91 را مجهز به سیستم هوشمندسازی کنند.

معاونت پژوهشی، برنامه ریزی و تامین نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش بوشهر از مشارکت عالی مردم استان در طرح هوشمندسازی مدارس تشکر کرد و در ادامه افزود: در حال حاضر مردم تمامی شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر در طرح جدید هوشمندسازی شهدای فرهنگی مشارکت ویژه‌ای داشته‌اند.

وی هوشمندسازی مدارس را از طرح‌های بنیادین آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: این طرح از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش بوده و اجرای آن در سطح مدارس استان نباید به تأخیر بیفتد.

تحصیل 166 هزار دانش آموز در استان بوشهر

حبیب فکوری با بیان اینکه در سال جاری تعداد 166 هزار نفر دانش آموز در سه دوره تحصیلی در استان مشغول به تحصیل هستند، توسعه و تجهیز مدارس را یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: در سال تحصیلی جاری تعداد 89 هزار دانش آموز در دوره ابتدایی، 25 هزار دانش آموز در دوره راهنمایی و 52 هزار دانش آموز در دوره متوسطه و در هفت هزار و 800 کلاس درس در استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند.

وی تعداد معلمان در سطح استان هشت هزار و 400 نفر اعلام کرد و بیان داشت: تعداد معلمین در دوره ابتدایی چهار هزار و 100 نفر و در دوره تحصیلی راهنمایی و متوسطه، چهار هزار و 300 نفر  مشغول به تدریس هستند.

فکوری در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به تغییر نظام جدید آموزشی برای تمامی معلمان پایه دوم و ششم دوره ابتدایی، دوره‌های کوتاه مدت آموزشی قبل از آغاز سال تحصیلی برگزار شد.

فکوری تعداد پرسنل اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر را 13 هزار و 740 نفر نیروی رسمی و پیمانی اعلام کرد.

انتهای پیام/66006/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول