اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان خبر داد

صدور گواهی حمل دام تنها با گذراندن دوره قرنطینه و پلاک‌کوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: خروج دام از منطقه فقط با گذراندن دوره قرنطینه و پلاک‌کوبی امکان‌پذیر است.

صدور گواهی حمل دام تنها با گذراندن دوره قرنطینه و پلاک‌کوبی

ابراهیم توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهارداشت: صدور گواهی حمل دام از این منطقه فقط با گذراندن دوره قرنطینه و پلاک‌کوبی امکان‌پذیر است و پلاک‌هایی که در این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای بارکد مخصوص است.

وی با اشاره به فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای انجام طرح پلاک‌کوبی دام‌ها تصریح کرد: این طرح با همکاری چهار مرکز مایع‌کوبی بخش خصوصی انجام می‌شود، هر دام پلاک و بارکد ویژه خود را دارد که در سیستم یکپارچه قرنطینه تا محل کشتارگاه و کشتار قابل ردیابی است.

توکلی با بیان اینکه اجرای این طرح موجب شناسایی دام‌های بومی و غیربومی می‌شود، گفت: با توجه به هم مرز بودن جنوب استان کرمان با استان‌های شرقی کشور این طرح برای تشخیص دام‌های بومی از غیربومی اهمیت بسزایی دارد.

هیچ مورد مثبت بیماری سل در دام‌های جنوب کرمان مشاهده نشده است

خوبیار مشایخی معاون فنی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با اشاره به اهمیت مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام بیان کرد: در 10 ماهه نخست سال جاری بیش از 3 هزار و 900 رأس دام سنگین در گاوداری‌های سنتی و صنعتی تحت پوشش تست سل قرار گرفتند که در تست‌های انجام شده هیچ مورد مثبت بیماری سل در دام مشاهده نشده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیش از 2 هزار و 500 راس دام سنگین نیز تحت پوشش تست بروسلوز قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: بیماری بروسلوز یا همان تب مالت از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک میان انسان و دام است.

مشایخی عدم کنترل این بیماری را موجب بروز خسارات بالای اقتصادی عنوان کرد و افزود: در همین راستا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 45 هزار رأس دام سنگین بر علیه این بیماری واکسینه شدند.

وی گفت: دام‌های مبتلا به بیماری بروسلوز پس از شناسایی کشتار و غرامت آن‌ها به دامداران پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/80003/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول